با رشد فزاینده جمعیت در کلان شهر تهران و به دنبال آن افزایش مشکلات و مسائل ناشی از شهرنشینی در ابعاد وسیع اقتصادی اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی لزوم ایجاد و استفاده از بسترهای مدیریت شهری جدید همراه با به روز ترین و کاربردی ترین فناوری ها احساس می شود.

مجید رباطی

مجید رباطی /  شهردار منطقه ۱۰ :  یکی از مشکلات رایج و فراگیری که در مدیریت کلان شهر تهران مشاهده می گردید ضعف دریافت اطلاعات به موقع مدیران شهری درباره نیاز های شهروندان و تشخیص ضرورت های ارایه خدمات شهری در نواحی و مناطق مختلف شهرداری بود.

در راستای تحقق «شهر الکترونیک» یکی از بهترین روش ها برای کسب اطلاعات دقیق در زمینه مسائل و مشکلات شهروندان و دریافت دیدگاه های مردم پیرامون مدیریت شهری، ایجاد خطوط ارتباطی مناسب با شهروندان و کسب اطلاعات و استفاده از نظرات و دیدگاه های آنها است. به همین دلیل برای محقق شدن این هدف سامانه ۱۳۷ در شهرداری تهران راه اندازی شد.

این سامانه از بدو تاسیس تاکنون توانسته است باایجاد ظرفیت های مناسب و حضور به موقع و اثر بخش در بسیاری از مسائل و موضوعات شهری به نحوی رضایت شهروندان تهرانی را فراهم کند.
مشارکت مردم در روند تصمیم گیری شهری یکی از عناصر اصلی توسعه همه جانبه شهری بوده و افزایش مشارکت مردم در امور شهری می تواند در ایجاد تعادل شهری نقش ارزنده ای را ایفا کند.

توجه به درخواست های مردمی و تامین نیازهای ضروری آن ها، رضایتمندی و ایجاد فضای مشارکت و همدلی میان شهروندان و مدیریت شهری را به وجود آورده است. دقت، سرعت و پاسخگویی به درخواست های شهروندان در کوتاه ترین زمان ممکن ، ضمن کاهش هزینه ها و به حداقل رساندن خسارت ها، می تواند تاثیر بسزایی در جلب رضایتمندی شهروندان داشته باشد.

مردم داری، اخلاق مداری، مسئولیت پذیری و خشوع و خضوع باید سرلوحه کار کارکنان خدوم این سامانه قرار گیرد تا بتوانیم گره گشای بخشی از مشکلات شهروندان باشیم. حال در پانزدهمین سالروز تاسیس این سامانه از زحمات کلیه مدیران، کارشناسان و پرسنل اجرایی گرانقدر این سامانه تقدیر و تشکر نموده و از خداوند متعال آرزوی سلامتی و بهروزی برای ایشان دارم.

کد خبر 575198

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha