سردار سرلشکر سلیمانی درباره اثرگذاری و فواید جنگ ۳۳ روزه لبنان می‌گوید: بولتون و سفیر اسرائیل در سازمان ملل در زمان جنگ ۳۳ روزه به وزیر خارجه وقت قطر پیام دادند که اگر جنگ متوقف نشود ارتش اسرائیل از هم می‌پاشد و متلاشی می‌شود.

شهید سپهبد قاسم سلیمانی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از  صدا و سیما، سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی برای اولین‌بار پس از تصدی فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در یک گفتگوی اختصاصی به بررسی دلایل پنهان و آشکار جنگ ۳۳روزه پرداخت.

سردار سرلشکر سلیمانی فرمانده سپاه قدس در گفتگو با سایت نشرآثار مقام معظم رهبری گفته بود: آن وقت این آقای حمد آل خلیفه وزیر خارجه قطر بود. او وساطت می‌کرد می‌آمد لبنان و می‌رفت. او در سازمان ملل گفت من ناامید شدم. رفتم در خانه‌ خودم استراحت کنم، دیدم این جان بولتون خبیث سراسیمه آمد دنبال من. با عجله و با نگرانی سوال کرد کجا هستی؟ گفتم چیز جدیدی شده؛ گفت برویم سازمان ملل ... آمدم دیدم سفیر اسرائیل در سازمان ملل خیلی نگران و مضطرب قدم می‌زند.

هر دو به من گفتند الان باید جنگ متوقف بشود گفتم چرا؟ گفتند اگر جنگ متوقف نشود ارتش اسرائیل از هم می‌پاشد و متلاشی می‌شود لذا همه‌ شروط قبلی خودشان را نادیده گرفتند و مجبور شدند شروط حزب اللّه را قبول بکنند و آتش بس را بپذیرند و این پیروزی بسیار بزرگی برای حزب اللّه رقم خورد و پایانی شد بر تصور هجوم رژیم صهیونیستی به لبنان و این تصور تا به امروز وجود دارد.

 جدیدترین خبرها و رویدادها را در اینستاگرام همشهری آنلاین بخوانید (کلیک کنید)

کد خبر 575186

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha