مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
۰ نفر

فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری فردی خبر داد که از مغازه‌داران و صاحبان فروشگاه‌های بزرگ مواد غذایی در اراک ۶۰۰ میلیون تومان کلاهبرداری کرده بود.

بازداشت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، حسن مفخمی شهرستانی گفت: فردی که به نام پیمانکار برخی از شرکت‌های صنعتی اقدام به ۱۰ فقره کلاهبرداری به ارزش تقریبی ۶۰۰ میلیون تومان از مغازه‌داران و صاحبان فروشگاه‌های بزرگ مواد غذایی کرده بود در عملیات کارآگاهان پلیس در شهرستان اراک دستگیر و روانه زندان شد.

وی افزود: در هفته‌های اخیر، تعدادی از مغازه‌داران و صاحبان فروشگاه‌های بزرگ مواد غذایی اراکی با مراجعه به پلیس آگاهی استان اعلام کردند که در چند روز گذشته، فردی تحت عنوان پیمانکار برخی از شرکت‌های صنعتی با دادن چک‌های مختلف از آنها برنج و روغن فراوان خریداری کرده و اکنون آنها متوجه مسروقه بودن چک‌های دریافتی و متواری بودن این فرد کلاهبردار شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت و کارآگاهان در تحقیقات خود دریافتند که فرد مورد نظر بیشتر به صورت مقطعی در سکونتگاه‌های مجردنشین شهرستان‌های اراک، شازند، مهاجران و توره در تردد است و مکان ثابتی برای سکونت ندارد.

مفخمی شهرستانی با اشاره به عملیات و تحقیقات تخصصی کارآگاهان پلیس در شناسایی و دستگیری این کلاهبردار حرفه‌ای تصریح کرد: با اتمام تحقیقات فنی مأموران، سرانجام متهم مورد نظر شناسایی و در عملیاتی از سوی مأموران انتظامی در اراک دستگیر شد.

وی خاطرنشان کرد: فرد مورد نظر که در ابتدا منکر هر گونه کلاهبرداری بود و از موضوع اظهار بی‌اطلاعی می‌کرد، پس از روبه‌رو شدن با شکایت‌ها و مستندات پرونده به ۱۰ فقره کلاهبرداری به ارزش تقریبی ۶۰۰ میلیون تومان از مغازه‌داران و صاحبان فروشگاه‌های بزرگ مواد غذایی اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: فرد کلاهبردار در اظهارات خود اذعان کرد که از مدت‌ها قبل، مغازه‌ها و فروشگاه‌های عرضه کالاهای ضروری را در شهرستان اراک شناسایی می‌کرده و در فرصت مناسب با سوءاستفاده از جلب اعتمادشان، با دادن چک‌های مسروقه و خریدن برنج و روغن به صورت عمده از آنها کلاهبرداری می‌کرده است.

مفخمی شهرستانی یادآور شد: در ادامه تحقیقات میدانی پلیس مشخص شد این کلاهبردار حرفه‌ای کالاهای دریافتی از فروشگاه‌های شهرستان اراک را با کامیونی به انباری در حاشیه شهرستان اراک انتقال داده و در یک فرصت مناسب، کالاها را با قیمتی پایین‌تر از قیمت معمول در بازار و در مغازه‌های حاشیه‌ای شهرستان‌های شازند، مهاجران، توره، بروجرد و ملایر فروخته است.

کد خبر 575071

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha