آزادراه تبریز-سهند روز سه‌شنبه ۲ دی در حالی با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد که در همان روز اولین تصادف زنجیره‌ای چند خودرو شائبه‌ها و سئوال‌های را درباره تکمیل نبودن این پروژه مطرح کرده است.

آزادراه سهند-تبریز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، آزادراه سهند-تبریز سه‌شنبه ۲ دی در آیینی با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مقام‌های ارشد استانی پس از ۱۲ سال انتظار افتتاح شد و به بهره‌برداری ‌رسید. با احداث این آزادراه مسیر شهروندان بین تبریز ـ سهند که در شرایط عادی حدود نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه بود، به حدود ۱۰ دقیقه کاهش یافت. ضمن اینکه با انتقال بخشی از تردد به این مسیر از ترافیک مسیر تبریزـآذرشهر کاسته خواهد شد.

قبل از افتتاح آزادراه، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌ شرقی گفته بود: شرط لازم و قطعی برای افتتاح آزادراه سهند-تبریز، رعایت اصول ایمنی راهداری و راهنمایی و رانندگی است. موسی خلیل‌اللهی با بیان اینکه تاکنون اصول در این پروژه رعایت نشده تاکید کرده بود: بر اساس مکاتبه با استانداری آذربایجان شرقی در صورتی که مسائل ایمنی و شاخص‌های مد نظر در احداث آزادراه رعایت نشود اجازه افتتاح و بهره‌برداری از آن داده نخواهد شد.

در عین حال، مدیر عامل شرکت عمران سهند چندی پیش در پاسخ به ابراز نگرانی رئیس کل دادگستری استان درباره نواقص مسیر سهند-تبریز گفته بود: تا زمان بهره‌برداری رسمی از پروژه آزادراه تمام موانع و نواقص این پروژه رفع می‌شود و جایی برای دغدغه و نگرانی نیست و آماده استفاده شهروندان خواهد بود.

سیدعباس مصطفوی این را هم اذعان کرده بود که در حال حاضر نواقص خاصی غیر از ایمنی، تابلو و علائم در این طرح وجود ندارد که این موارد در حال اتمام و تکمیل است. وی البته مدعی شده بود این مسیر از ایمن‌ترین راه‌های شمال‌غرب ایران است و استانداردهای فنی لازم در آن رعایت شده است.

اما این افتتاح با حاشیه‌هایی همراه بود. آن‌طور که شواهد نشان می‌دهد، آزادراه تبریز-سهند آماده افتتاح نبود و هنوز موارد ایمنی و برخی ملاحظات در آن رعایت نشده است. موضوعی که با یک تصادف مشخص شد. تصادف زنجیره‌ای چند خودرو به علت لغزندگی و یخ‌زدگی آسفالت باعث گلایه شهروندان شده است. مردم می‌گویند آزادراه آماده افتتاح نبود و معتقدند در زمستان تردد در آزادراه تبریز-سهند با این شرایط و شیب و سربالایی‌هایی تند با بارش برف و بارندگی سخت خواهد بود.

حالا سئوال این است: چگونه آزادراهی که با وجود هشدار دادگستری آذربایجان‌ شرقی مبنی بر رعایت کامل شاخص‌های ایمنی و راهنمایی و رانندگی و اذعان مدیر عامل پروژه مبنی بر وجود برخی نقص‌ها مجوز افتتاح گرفته است؟ آیا این آزادراه هم به سرنوشت اتوبان پاسداران گرفتار خواهد شد؟

کد خبر 574960

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha