مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
۰ نفر

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز اعلام کرد کیفیت هوای این استان اکنون برای تمام گروه‌ها ناسالم و در وضعیت اضطرار است.

آلودگی هوای کرج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فردین حکیمی گفت: بر اساس آخرین داده‌های ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، شاخص برخط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵) در بیشتر شهرستان‌ها در محدوده قرمز و بالاتر از ۱۵۰ است. شاخص آلودگی در ساوجبلاغ ۱۶۶، در کرج و نظرآباد ۱۵۸ و در فردیس در همین حدود است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز افزود: در روزهای اخیر به دلیل پایداری وضعیت هوا و نبود باد مناسب، به دلیل سرمای هوا دچار پدیده وارونگی شده‌ایم که بنا بر پیش‌بینی هواشناسی استان، میزان آلودگی افزایش خواهد یافت.

وی همچنین جلوگیری از روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، عمرانی و مانند آن، کاهش فعالیت‌های بدنی بیماران قلبی و ریوی و مبتلا به آسم، به خصوص در فضای باز،  خودداری از خروج غیر ضروری از منزل و رعایت الگوی مصرف سوخت را ضروری دانست.

حکیمی افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی و فرماندهی انتظامی باید از تردد تمام وسایل نقلیه موتوری دارای پلاک شخصی، عمومی و دولتی بدون برچسب معاینه فنی معتبر با توقف و اعمال قانون جلوگیری کنند. شهرداری‌ها هم باید تمام فعالیت‌های عمرانی خود را متوقف کنند.

کد خبر 574867

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha