مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
۰ نفر

یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت‌شده میانکتل کازرون در استان فارس یک راس گوزن زرد را شکار کرد.

پلنگ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست کازرون گفت: یک راس گوزن چهار ساله طعمه یک قلاده پلنگ شد که به زیستگاه و محل نگهداری گوزن زرد راه یافته بود. از آنجا که زیستگاه حفاظت‌شده گوزن زرد میانکتل به دوربین‌های مداربسته و تله مجهز است، از طریق تصاویر ضبط‌شده رد پای پلنگ و حمله به گوزن زرد مشاهده شده است.

جمال خدا پرست ادامه داد: منطقه حفاظت‌شده محصور است و به نظر می‌رسد پلنگ از طریق بالا رفتن از درخت وارد منطقه شده است. پیش از این دو قلاده پلنگ ماده در منطقه شناسایی شده بودند. ایستگاه مطالعاتی گوزن زرد ایرانی میانکتل در ارتفاعات شمالی دشت برم کازرون از آذرماه ۹۹ به دوربین‌های مداربسته با توان نظارت برخط مجهز شد.

برای پیشگیری از بیماری‌های حیات وحش عرصه زیستگاه میانکتل از ۱۷۰ هکتار به ۴۰۰ هکتار افزایش یافته که تاثیر چشمگیر در افزایش جمعیت این گونه داشته است. گوزن زرد در طبیعت یافت نمی‌شود و آن را در برخی سایت‌های ایران در اسارت تکثیر کرده‌اند. دو سایت احیا در شهرستان‌های کازرون (۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز) و ارسنجان (۱۲۵ کیلومتری شمال شرق شیراز) برای زیست گوزن زرد ایجاد شده است.

کد خبر 574847

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha