ساخت واکسن سرطان مغز و سینه با تلاش محققان پژوهشکده زیست‌فناوری دانشگاه ارومیه در این شهر بومی شد و با موفقیت به انحصار این پژوهشکده درآمد.

واکسن قاچاق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس پژوهشکده زیست فناوری دانشگاه ارومیه در این باره گفت: محققان این پژوهشکده پس از ۲۰ سال تحقیق روی سلول‌های سرطانی، برای نخستین بار در غرب آسیا موفق به ساختن واکسن سرطان مغز و سینه شده‌اند.

دکتر نوروز دلیررژ افزود: هم‌اینک همپای دنیا تحقیقات در این مرکز پیش می‌رود و از دنیا عقب نیستیم. برای تولید و تزریق واکسن، ابتدا سلول‌هایی را از خود بیمار دریافت کرده و بعد به صورت آنتی‌ژن به بیمار برمی‌گردانیم تا سیستم دفاعی بدن را در مقابل سرطان تقویت کنیم.

وی بیان کرد: واکسن سرطان مغز از ۳ سال گذشته وارد مرحله تزریق بالینی شده که موفق بوده و بیماری داریم که پس از طی همه مراحل واکسیناسیون، بهبودی کامل به دست آورده و همچنان زندگی می‌کند. دانش فنی این واکسن منحصر به دانشگاه ارومیه است و هر گونه استفاده از آن باید با کسب مجوز از دانشگاه باشد.

رئیس پژوهشکده زیست‌فناوری دانشگاه ارومیه با اشاره به آمادگی برای خدمت‌رسانی در ایران و دنیا اظهار کرد: از کشورهای مختلف نظیر آفریقای جنوبی و عراق برای دریافت خدمت درخواست داشته‌ایم ولی حضور بیمار در ارومیه برای خون‌گیری و دریافت نمونه تومور بسیار ضروری است و پس از این مراحل واکسن تزریق می‌شود.

کد خبر 574548

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha