دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
۰ نفر

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان از حمایت و پیگیری برای ایجاد موزه تخصصی در حوزه موسیقی در شهر سنندج خبر داد.

موزه موسيقي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، یعقوب گویلیان در جلسه شورای معاونان اداره‌کل افزود: با توجه به اینکه شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی توسط یونسکو شناخته شده است، باید با همکاری شهرداری و ارگان‌های مربوطه موزه تخصصی موسیقی در این شهر احداث شود.

وی بیان کرد: شهرستان‌ها دارای نواقص و ضعف‌هایی در حوزه‌های مختلف مرتبط با اداره ‌کل میراث هستند که با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ایجاد انگیزه می‌توان این مشکلات را رفع کرد.

معاون میراث فرهنگی استان کردستان گفت: عدم نبود اعتبار کافی باعث ایجاد آسیب به طرح‌های تاریخی و باستانی در استان شده است و این معاونت در حال برنامه ریزی و پیگیری مشکلات این بخش مهم است.

صابر وفایی با اشاره به مرمت و بازسازی بناهای استان کردستان اظهار کرد: چهار بنای تاریخی؛ منزل صحرایی، منزل آزموده اردلان، منزل آیت الله مردوخ و منزل مجتهدی با هزینه بیش از ۳۰ میلیارد ریالی تا پایان سال قابلیت بهره‌برداری دارند.

معاون گردشگری استان به نبود بانک جامع اطلاعاتی در کردستان اشاره کرد و افزود: عدم  وجود بانک جامع اطلاعاتی در زمینه گردشگری باعث ناشناخته ماندن بسیاری از جاذبه‌های گردشگری استان شده است و با همکاری کارشناسان این معاونت در حال تدوین اطلاعات به منظور راه‌اندازی بانک جامع اطلاعات گردشگری است.

حمید اسکندری اظهار کرد: استان کردستان دارای ۴۳ روستای هدف گردشگری است و باید بر روی روستاهایی که ظرفیت مناسبی در جذب گردشگر دارند تمرکز  و برنامه ریزی کرد.

کد خبر 574282

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha