یکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵
۰ نفر

رژیم صهیونیستی از پایان جنگ اول و دوم و همزمان با آغاز مهاجرت یهود از سراسر جهان به سرزمین فلسطین، سیاست خود را براساس ترور شخصیت‌های تاثیرگذار فلسطینی و جهان اسلام پایه‌ریزی کرد.

اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اعتماد، تشکیل سازمان‌های تروریستی هاگانا، ایرگون و اشترن که با هدف ایجاد رعب و وحشت در میان ملت فلسطین با شرکت نسل اول اسراییل صورت گرفت، آنها یک شعار کاملا مشخصی را دنبال کردند و آن «کشتار بیشتر-‌امنیت بیشتر» بود. از سال ۱۹۲۰ به بعد که مهاجرت یهودیان از غرب به فلسطین روند سریع‌تری به خود گرفت، شعار رهبران جریان‌های صهیونیستی برای کشتار مردم فلسطین پررنگ‌تر شد و ده‌ها هزار فلسطینی بی‌دفاع قربانی حملات سازمان‌های تروریستی صهیونیستی شدند.

از سال ۱۹۵۰ که سازمان جهنمی موساد به عنوان یک سازمان اطلاعاتی جاسوسی به دستور دیوید بن‌گوریون، نخست‌وزیر وقت اسراییل تاسیس شد ۳ مجموعه تروریستی حرفه‌ای تحت عنوان کیدون، سیرت متکال و گروه ۸۳۰۰ مستقیما زیرنظر نخست‌وزیر و تحت اشراف موساد فعالیت تروریستی خود را آغاز کردند.

این ۳ مجموعه که از زبده‌ترین تروریست‌های آموزش‌دیده با ابزارهای روز تروریستی تشکیل می‌شوند چند هدف را در دستور کار قرار دادند؛ نخست ترور رهبران میدانی فلسطینی، عربی و اسلامی مخالف رژیم صهیونیستی در داخل و خارج، دوم حمله تروریستی به پایگاه‌های هسته‌ای و نظامی کشورهای اسلامی مخالف اسراییل و سوم ترور اندیشمندان و متفکران اسلامی و فلسطینی و درنهایت ترور دانشمندان و نخبگان نظامی ضداسراییل در جهان اسلام بخشی از ماموریت‌های تعریف شده موساد بوده است.

این سازمان تروریستی دارای واحد مانیتورینگ است که به ‌صورت شبانه‌روز و از طریق پایش رسانه‌های هدف و اطلاعات میدانی، تحرکات اندیشمندان و مقامات نظامی مخالف رژیم صهیونیستی را در سراسر جهان رصد می‌کند. شیوه‌ ترورهای سازمان‌یافته موساد هم کاملا متفاوت است و براساس اهمیت شخصیت موردنظر و جایگاه اجتماعی و بین‌المللی او شکل می‌گیرد. عموما ترور بی‌صدا و بیولوژیکی، ترور با اسلحه، انفجار و عملیات تخریب علیه اماکن حساس کشورهای هدف، بخشی از فعالیت گروه‌های تروریستی زیرمجموعه موساد تلقی می‌شود.

بیش از ۷ هزار نیروی زبده ثابت و ۱۴ هزار نیروی موردی و مامور به خدمت در سازمان تروریستی موساد فعالیت دارند که از توان جسمی بالایی برای انجام عملیات پیچیده برخوردارند؛ ترورهایی که معمولا از حساسیت بالایی برخوردارند و مستقیما زیرنظر نخست‌وزیر، وزیر جنگ و رییس موساد و با شبیه‌سازی‌های دقیق و ضریب خطای پایین انجام می‌شود.

سازمان موساد در طول ۷۰ سال اخیر بیش از ۲۷۰۰ عملیات تروریستی برون‌مرزی موفق علیه شخصیت‌های ضداسراییلی در سراسر جهان انجام داده که در مجموع بیش از ۲۸ هزار نفر از نخبگان جهان اسلام و فلسطینی‌ توسط تروریست‌های موساد به قتل رسیده‌اند. گفته می‌شود بیش از ۵۰۰ دانشمند هسته‌ای و نخبه نظامی اسلامی و عربی در دهه‌های گذشته توسط تروریست‌های موساد کشته شده‌اند که معمولا این ترورها در سکوت مطلق مسوولان رژیم صهیونیستی انجام‌ گرفته است. متاسفانه سازمان‌های اطلاعاتی امریکا و غرب تمام امکانات اطلاعاتی و لجستیکی خود را دراختیار تروریست‌های موساد قرار می‌دهند و این نوع ترورهای سازمان‌یافته کاملا با هماهنگی رژیم صهیونیستی و سازمان‌های جاسوسی غرب و امریکا انجام می‌شود.

یکی دیگر از فعالیت‌های موساد استفاده از پوشش هیات‌های دیپلماتیک است تا در این راستا عناصر جاسوسی مزدور برای همکاری با موساد جذب شوند؛ ضمن اینکه سفارتخانه‌های رژیم اسراییل در سراسر جهان به لانه جاسوسی علیه کشورهای هدف تبدیل‌ شده‌اند. بودجه موساد سالانه به ۳ میلیارد دلار بالغ می‌شود که براساس تشخیص نخست‌وزیر، این بودجه در صورت نیاز و برای انجام عملیات ویژه تروریستی در اماکن پرخطر و کاملا امنیتی به دو برابر افزایش می‌یابد. در طول ۴ دهه گذشته به دلیل سکوت سازمان ملل، کشورهای اروپایی و امریکا، عملیات تروریستی موساد روندی صعودی داشته و بیشترین ترورها متوجه اندیشمندان اسلامی بوده است.

دلیل این امر این است که رژیم صهیونیستی هرگز نمی‌خواهد کشورهای اسلامی و عربی به‌ ویژه کشورهای ضدصهیونیستی در زمینه فناوری‌های هسته‌ای و نظامی به جایگاه قابل اتکایی برسند. برتری فناوری هسته‌ای و نظامی، حفظ امنیت پایدار رژیم صهیونیستی، تضعیف کشورهای محور مقاومت و مقابله با جنبش‌های ضدصهیونیستی فلسطین و جهان اسلام، بخشی از راهبردهای امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی تلقی می‌شود. با این‌ حال موساد در جریان ترور برخی شخصیت‌های تاثیرگذار فلسطینی، عربی و اسلامی با ناکامی‌هایی مواجه بوده زیرا شیوه‌های تروریستی موساد برای برخی سازمان‌های اطلاعاتی منطقه کاملا روشن و آشکار شده است. 

 منبع: شورای راهبردی آنلاین

کد خبر 574216

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha