شرکت اسپیس‌ایکس در بیست‌وششمین پرتاب موشک‌هایش در سال جاری یک ماهواره جاسوسی محرمانه آمریکا را برای «سازمان ملی دیده‌وری» (NRO) این کشور روز شنبه ۱۹ دسامبر (۲۹ آذر) به فضا فرستاد.

Falcon 9

به گزارش همشهری آنلاین به نقل لایوساینس این محموله اسرارآمیز به نام NROL-108 از سکوی پرتاب 39A در مرکز فضایی کندی ناسا در ساعت ۹ صبح به وقت محلی در فاصله یک پنجره پرتاب سه‌ساعته تعیین‌شده به فضا پرتاب شد.

یک موشک استفاده‌شده دو مرحله‌ای فالکون ۹ این ماهواره جاسوسی را که بخشی از یک ماموریت دولتی به نام NROL-108 است، در بیست‌وششمین پرتاب اسپیس‌ایکس در سال ۲۰۲۰ که رکورد جدید محسوب می‌شود، به فضا فرستاد.

مرحله اول یا بخش بوستر موشک تقریبا ۹ دقیق پس از پرتاب از بقیه موشک جدا شد و به سوی زمین بازگشت و در «منطقه فرود-۱» (LZ _1) در نزدیکی ایستگاه نیروی فضایی در کیپ کاناورال فلوریدا فرود آمد.

این پرتاب در روز شنبه پنجمین پرتاب این بخش بوستر یا مرحله اول فالکون ۹ است. این بوستر به نام B1059 قبلا دو ماموریت تجاری انتقال محموله به ایستگاه بین‌المللی فضایی، برای ناسا، دو بار بردن مجموعه‌ای ماهواره‌های استارلینک اسپیس‌ایکس به مدار کره زمین در اوائل این سال و بالاخره در مدار قرار دادن یک ماهواره مشاهده‌گر زمین برای آرژانتین را انجام داده بود.

فالکون ۹ صبح شنبه به درون آسمان آبی صاف پرتاب شد.

چند دقیقه پس از پرتاب این موشک، مرحله اول آن دوباره در آسمان ظاهر شده و باعث شکستن دیواره صوتی شد و در نهایت در در محل تعیین شده فرود آمد.

کد خبر 574209

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha