سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: درحال‌حاضر شاهد کاهش ۴۰درصدی آمار بستری های ناشی از کرونا و کاهش ۵۰ درصدی فوتی ها در کشور هستیم.

علیرضا رئیسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در وضعیت فعلی کشور بعد از چند هفته روند صعودی کرونا، اکنون روند نزولی را طی می کند، اظهار کرد: در حال حاضر شاهد کاهش ۴۰ درصدی آمار بستری های ناشی از کرونا و ۵۰ درصدی فوتی ها هستیم.

وی اضافه کرد: اگرچه در آمار مبتلایان و فوتی ها شاهد روند نزولی هستیم اما تا رسیدن به نقطه مطلوب و رسیدن به ایمنی مناسب هنوز فاصله داریم.

رئیسی با بیان اینکه از ۳۱ استان کشور در ۳۰ استان شاهد روند نزولی در ابتلا و فوتی های ناشی از کرونا هستیم، گفت: متاسفانه آمارها در استان مازندران همچنان روند صعودی دارد.

وی با بیان اینکه از مجموع شهرستان‌های گیلان ۶ شهرستان وضعیت زرد و ۱۰ شهرستان وضعیت نارنجی دارند، گفت: در ایران ۵۱ درصد علل ابتلا ناشی از دورهمی ها و در اروپا ۷۵ درصد علل ابتلا ناشی از دورهمی ها است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه هم اکنون ۲۴۳ شهرستان زرد در کشور داریم، خاطرنشان کرد: اگر پروتکل های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در این شهرها نیز رعایت نشود، ممکن است به سمت نارنجی بروند اما اگر توصیه ها رعایت شود به سمت سفید شدن نیز خواهند رفت.

رئیسی ادامه داد: ۲۰۵ شهرستان در کشور وضعیت نارنجی دارند و لازم است در فصل سرد سال برای جلوگیری از پیک دوباره کرونا پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم.

کد خبر 574201

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha