یکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
۰ نفر

سه نفر از اعضای شورای شهر سنندج روز شنبه ۲۹ آذر با تشکیل جلسه‌ای به طرح ۲۵ سئوال از شهردار پرداختند اما از پاسخ‌های حشمت‌الله صیدی قانع نشدند و در نهایت تصمیم به استیضاح وی در جلسه بعدی شورا گرفتند.

نشست

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، چند روز پیش بود که رسانه‌های کردستان خبر از برگزاری جلسه‌ای با عنوان پرسش از شهردار سنندج در روز شنبه ۲۹ آذر دادند و این نشست با حضور حشمت‌الله صیدی شهردار و ۹ عضو شورای شهر سنندج برگزار شد. بعد از مطرح شدن سئوال‌های سه نفر از اعضای شورا و پاسخ‌های شهردار، آنان از جواب‌های وی قانع نشدند و تصمیم گرفتند در جلسه آینده استیضاح و ادامه کار شهردار را به رای بگذارند.

رئیس شورای شهر سنندج در ابتدای این جلسه اظهار کرد: سه نفر از اعضای این شورا پیش از این تذکر و ایرادهایی از عملکرد شهردار داشتند که شهردار نیز توضیحاتی ارائه داد اما این اعضا قانع نشدند و اکنون وی را برای پاسخ به چند سوال به این جلسه دعوت کردند.

سیدغریب سجادی افزود: اکنون فرصتی شده که عملکرد شهرداری اطلاع رسانی شود و اگر ایراد و مشکلی وجود دارد، با همدلی و همکاری رفع شود، ضمن اینکه شفافیت مالی هم به خوبی در دستور کار شهرداری باشد. در راستای اجرای ماده ۸۳ وظایف و اختیارات شورا، بعد از طرح سئوال از شهردار به صورت کتبی، شورای شهر تا ۱۰ روز فرصت دارد که نظر خود را درباره پاسخ شهردار ارائه دهد.

فرزاد زارعی یکی از طراحان سوال از شهردار نیز با بیان اینکه هیچکس منکر عملکرد خوب شهردار نیست و او فردی اخلاق مدار است، افزود: پیش از این در ۲ جلسه تذکراتی شفاهی به شهردار دادیم که قانع نشدیم و ناچار براساس قانون به طرح ۲۵ سوال از وی اقدام کردیم.

وی با بیان اینکه هدف ما نظارت بر عملکرد صحیح شهرداری است، یادآور شد: در صورت قانع نشدن مطرح‌کنندگان سئوال از شهردار، وی در جلسه بعدی (بعد از فرصتی ۱۰ روزه) استیضاح و در صورت رای دو سوم اعضا به برکناری، به این کار اقدام خواهد شد.

شهردار سنندج هم به عملکردهای خود در سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: پرداخت حقوق به‌موقع کارکنان، کاهش بدهی ۱۲۰ میلیارد تومانی از سال ۹۶ به سه میلیارد تومان در سال ۹۹، اجرای پروژه‌های عمرانی مهم از جمله اتصال بلوار کردستان به جاده ساحلی و در دست اجرا بودن پیاده‌راه فردوسی، تکمیل تقاطق سنجرخان، ایجاد ۶۳ هزار هکتار نهالکاری، آعاز اجرای زیپ‌لاین در آبیدر، احداث بوستان مشاهیر و اخذ سند برای تمام ساختمان‌های شهرداری از این اقدام‌هاست.

صیدی به سئوال‌های مطرح‌شده در بخش‌های مختلف از جمله شفافیت مالی، ساماندهی دستفروشان، کم بودن تعداد پارکینگ در سنندج، پایین بودن سرانه فضای سبز و استفاده نکردن از نیروهای متخصص در پست‌های مدیریتی پاسخ داد و در نهایت با قانع نشدن سه طراح سئوال‌ها، مقرر شد برای ادامه کار وی تصمیم بگیرند که در صورت موافق بودن دو سوم اعضا، صیدی باید از شهرداری سنندج خداحافظی کند.

کد خبر 574025

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha