معاون کل وزارت بهداشت گفت: بر اساس پیش‌بینی بین‌المللی اگر ٩۵ درصد مردم ماسک بزنند در ٣ ماه و نیم آینده و در فروردین ماه میزان مرگ و میر کرونا به ١٠ تا ١۵ مورد خواهد رسید و اگر میزان استفاده از ماسک در سطح کنونی ٧٠ درصد باشد به مرگ روزانه ۵٠ تا ۶٠ مورد می‌رسد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، ایرج حریرچی،معاون کل وزیر بهداشت گفت: اکنون با کاهش ۶٠ درصدی مرگ و میر ناشی از کرونا روبرو هستیم و هرگونه عادی پنداری ، تسامح و ساده انگاری در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند شرایط را تغییر دهد.

حریرچی گفت: هیچ تضمینی وجود ندارد که بیماری دوباره خیز بر ندارد و هر گونه تجمع می‌تواند سبب افزایش بیماری شود. حتی با وجود آلودگی هوا هر یک ساعت در حدود ۵ دقیقه پنجره ها را باز کنید.

معاون وزیر بهداشت گفت: کشور ما از نظر موارد ابتلا در رتبه پانزدهم جهان و از نظر  مرگ و میر روزانه در رتبه هفدهم و از نظر میزان مرگ و میر در یک میلیون نفر رتبه ٣٣ دنیا هستیم و بلژیک، فرانسه، انگلیس و آمریکا بالاتر از ما و در رتبه‌های نخست هستند.

او گفت: درباره برگزاری دورهمی شب یلدا به صورت زیر زمینی در تالارها، رستوران‌ها و باغ تالارها هشدار می دهیم وبا متخلفان به شدت برخورد خواهیم کرد و اسامی کافه‌ها، رستوران‌ها و تالارهای متخلف را رسانه ای خواهیم کرد.

کد خبر 574015

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha