مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی می‌شود ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان تا پایان سال به اینترنت پرسرعت وصل ‌شوند.

دکل اینترنتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،  مرتضی بلالی تعداد کل روستاهای استان را ۹۸۱ مورد اعلام و اظهار کرد:  برخی از این روستاها ممکن است خالی از سکنه باشد، ولی تاکنون مشکل اینترنت ثابت و همراه ۴۲۰  روستای بالای ۲۰ خانوار رفع شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در استان حدود ۶۰۰ روستای ۲۰ خانوار به بالا وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد  ۱۷۰ مورد از لحاظ پوشش اینترنت با مشکل مواجه بوده و از این تعداد ۲۰ تا ۳۰ مورد به پوشش ADSL مجهز شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه حدود یک پنجم روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل نیستند، تاکید کرد: برنامه وزارتخانه این است که مشکل این روستاها را رفع کند و اخیرا اسامی، جمعیت، موقعیت جغرافیایی و دیگر مشخصات روستاها به وزارتخانه ارسال شده است. باید در نظر گرفت اجرای پوشش اینترنت در برخی نقاط استان امکان‌پذیر نیست و به ۱۰۰ درصد نرسیده است.

بلالی با اشاره به مشکلات موجود برخی روستاها از جمله نبود دسترسی به برق، جاده و ... افزود: امکان انتقال پهنای باند اینترنت برای چنین روستاهایی وجود ندارد و باید برای تامین امکانات دیگر اینترنت این روستا اقدام شود که این موضوع می‌تواند هزینه‌های زیادی داشته باشد، مسلما هزینه گزاف برای چهار تا پنج خانوار صرفه اقتصادی ندارد و این موضوع در اولویت نیست.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۹۸ درصد روستاهای استان پوشش همراه اول دارند، خاطرنشان کرد: مشکل روستاهای هرچگان و مرغملک در طرح توسعه و ارتقای سایت‌های BTS لحاظ شده و فعلا دانش‌آموزان این روستاها می‌توانند از اینترنت ADSL موجود در روستاها برای آموزش مجازی استفاده کنند.

کد خبر 573851

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha