همشهری‌آنلاین: رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه دستاوردهای بزرگ در سایه تحمل سختی‌ها به دست می‌آید، گفت: اعضای گروه D8 باید خودشان را برای شرایط جدید جهان آماده کنند

به گزارش خبرنگار اعزامی واحد مرکزی خبر به کوالالامپور، آقای احمدی نژاد در نخستین روز سفر به مالزی برای شرکت در ششمین اجلاس سران کشورهای در حال توسعه اسلامی (دی هشت) در دیدار عبدالله احمد بداوی نخست وزیر مالزی، بر ضرورت تقویت و گسترش همکاری های متقابل اعضای دی هشت تاکید کرد.

وی دستاوردهای گروه دی هشت را مفید ارزیابی کرد و گفت: با مدیریت جدید مالزی بر این اجلاس نیز قطعاً تصمیمات بزرگی برای تامین منافع کشورهای عضو گرفته خواهد شد.

رئیس جمهور با اشاره به ناتوانی کشورهای غربی در رفع مشکلات و گرفتاری های خود تصریح کرد: باید برای ایجاد ظرفیت های لازم از جمله تقویت دی هشت، به نیازهای شرایط جدید جهانی پاسخگو باشیم.

احمدی نژاد همچنین بر ضرورت سرمایه گذاری مشترک جمهوری اسلامی ایران و مالزی و دیگر اعضای دی هشت تاکید کرد و گفت: با تقویت سرمایه گذاری در بخش های مختلف می توانیم در جهت تامین رفاه و منافع کشورهایمان گام برداریم.

عبدالله احمد بداوی نخست وزیر مالزی نیز در این دیدار با تاکید بر توسعه همکاری های اعضای گروه دی هشت گفت: شرایط توسعه ای جهان در حال تغییر است و اعضای گروه دی هشت می توانند با بهره گیری از توان یکدیگر، خود را برای تغییرات جدید آماده کنند.

وی افزود: لازم است هر یک از اعضای گروه، برنامه منسجمی را تدوین کند تا در مقابل مشکلات صدمه و آسیب نبیند.

نخست وزیر مالزی همچنین با بیان اینکه صنعت کشاورزی محور توسعه در آینده است خاطرنشان کرد: حوزه کشاورزی به فناوری بالایی نیاز ندارد و ظرفیت آن در داخل گروه دی هشت بالاست، از این رو تمرکز کشورهای عضو بر توسعه ظرفیت های کشاورزی می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

 

کد خبر 57370

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز