همشهری آنلاین: با تصویب کارشناسان ارشد گروه کشورهای اسلامی در حال توسعه مرکز تبادل اطلاعات گردشگری ویژه اعضای D8 به زودی تاسیس می‌شود.

 معاون اداره همکاریهای اقتصادی چند جانبه وزیر امور خارجه ایران امروز (جمعه 14 تیر) در مصاحبه با واحدمرکزی خبر در کوالالامپور با اعلام این خبر افزود تاسیس مرکز تبادل اطلاعات گردشگری در نشست ماه گذشته وزیران گردشگری کشورهای عضو D8 بررسی و تصویب شد و کارشناسان ارشد D8 در نشست امروز با این پیشنهاد موافقت کردند.

گیوزاد با اشاره به اینکه تاکنون دو قرارداد اقتصادی بین ایران- ترکیه و ایران- مالزی به تصویب رسیده است ،گفت: این قراردادها شامل توافقنامه ترجیحات تجاری (پی.تی.ای) و قرارداد ارائه تسهیلات روادید تجاری به اعضای گروه D8 بوده است.

ششمین اجلاس گروه D8 جمعه (14 تیر) در حالی آغاز به کار کرد که حل بحران غذا به عنوان یکی از موضوعات مهم این مجمع مورد تاکید قرار گرفت و پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تشکیل گروه کاری کشاورزی برای کمک به حل بحران افزایش قیمت مواد غذایی و کاهش فشار به اقشار کم درآمد تصویب شد. [بیشتر]

ایران همچنین با پیشنهاد طرح تدوین برنامه ده ساله به اعضای گروه D8، افزایش همکاری‌های تجاری اعضا را خواستار شد و این موضوع به عنوان مهمترین دستاورد نشست
امروز ششمین اجلاس کارشناسان این گروه بوده است.

ششمین اجلاس گروه D8 امروز در کوالالامپور پایتخت مالزی آغاز به کار کرد و تا 18 تیر به مدت چهار روز ادامه دارد. در روز پنجم رئیس جمهوری اسلامی ایران و بقیه سران D8 در اجلاس مالزی حضور خواهند یافت.

کد خبر 56933

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز