دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۵
۰ نفر

حسین فدایی*: در امر مهم مبارزه با مفاسد اقتصادی باید کانون‌های اصلی را نشانه گرفت. کانون‌های اصلی همان کانون‌های ثروت و قدرت هستند و خطاب اخیر مقام معظم رهبری به دستگاه قضا همین کانون‌ها را مورد اشاره داشت.

گروهی از مفسدان اقتصادی وجود دارند که اعمال و مفسده‌های کوچکی دارند و دسته دیگر افرادی هستند که فسادهای کلان اقتصادی را در پرونده خود دارند و با تبانی کانون‌های ثروت و قدرت در نظام اقتصادی اختلال ایجاد می‌کنند و خطاب اصلی رهبر معظم انقلاب همین کانون‌های قدرت و ثروت هستند.

کانون‌های شکل‌گرفته ناشی از قدرت و ثروت، ویرانگر وضعیت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشورهایند و به همین دلیل تحقق آرمان‌های مندرج در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با تشکیل چنین کانون‌هایی دور از دسترس می‌شود.

بدیهی است عدالتخواهی و مبارزه با فساد جزء ذات نظام جمهوری اسلامی بوده  و مبارزه مستمر با آن از وظایف تفکیک‌ناپذیر این نظام مقدس است. برای مبارزه با فسادهای اقتصادی باید کانون‌های اصلی فساد را نشانه گرفت؛

چرا که مفسدین اقتصادی با کمک شیاطین سیاسی و مزورین رسانه‌ای، فسادهای کلانی را ایجاد می‌کنند و به پیکره جامعه و اقتصاد آن ضربه زده و مردم را نسبت به مسئولان خود بدبین می‌کنند.

در این مبارزه، بیش از آنکه برای کارآفرینان مشکل ایجاد شود،  باید  فساد درون دستگاه‌ها را مورد توجه داشته باشیم و بر همین اساس باید در حوزه‌های مدیریتی، برنامه‌ریزی، نظارت و قانونگذاری تلاش‌های بسیاری صورت گیرد تا مفسدان اقتصادی ناکارآمد شده و عقیم بمانند.

در دستگاه قضائی مشکلات زیادی برای مبارزه با مفسدان اقتصادی وجود دارد؛ بحث اطاله دادرسی یکی از این مشکلات برای مبارزه با مفسدان است که برای آنها حاشیه امن ایجاد می‌کند و باید تعریف مشخصی از مفسدان اقتصادی در دستگاه قضائی وجود داشته باشد و باید دید آنچه مورد خطاب مقام معظم رهبری قرار می‌گیرد، کدام دسته از مفسدان اقتصادی هستند.

* رئیس کارگروه
مبارزه با مفاسد اقتصادی در مجلس هفتم

کد خبر 57361

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز