امسال بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار کالا از مرزهای خسروی و پرویزخان شهرستان قصرشیرین به عراق صادر شده که ۴۵ درصد از نظر ارزی و ۶۵ درصد از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

صادرات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فرماندار قصرشیرین گفت: مرزهای خسروی و پرویزخان از مرزهای مهم کشور است که در شرایط کنونی درآمد قابل توجهی برای کشور و همچنین تجار و بازرگانان داشته است.

مرادعلی تاتار اظهار کرد: فعالیت شبانه روزی مرز رسمی پرویزخان در شرایط تحریم‌های دشمن و همچنین مشکلات کشور عراق و بحران کرونا اهمیت خاصی دارد که این مرز حتی یک روز هم تعطیل نشده است. تلاش همه دستگاه‌ها و تجار و سرمایه گذاران فعال در این مرز در گردش اقتصادی کشور نقش به سزایی داشته است.

او اضافه کرد: یکی از راه‌های نفس کشیدن اقتصادی ایران مرز پرویزخان و ادامه فعالیت‌ها و تقویت آن در گرو بهبود زیرساخت‌ها و ارتباط دوسویه تجار با مسئولان است. طرح جامع توسعه پرویزخان در حال اجراست که با پیگیری‌های استاندار و گمرک ۷۴ میلیارد تومان به این طرح اختصاص یافته و ۵۰ درصد آن جذب شده است.

فرماندار قصرشیرین اضافه کرد: روزانه بیش از ۷۰۰ دستگاه کامیون کالا از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و بیش از ۳۰۰ دستگاه کامیون محموله صادراتی از مرز رسمی خسروی به حوزه حکومت مرکزی این کشور صادر می‌شود.

شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

کد خبر 573603

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha