آخرین مبارزه در فینال لیگ کشتی فرنگی جذاب و نفسگیر پیش رفت؛ دوئلی که در یک دقیقه پایانی به یک نبرد خونین تبدیل شد.

کشتی فرنگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورزش سه، با اینکه زودتر از رسیدن به نبرد پایانی در سنگین وزن، تکلیف قهرمان بیستمین دوره لیگ برتر کشتی فرنگی مشخص شده بود، اما دوئل دو مدعی پوشیدن دوبنده تیم ملی در المپیک فراتر از رویارویی دو تیم در فینال لیگ محسوب می شد.

امیر قاسمی منجزی که با کسب عنوان پنجمی جهان در سال 2019 سهمیه المپیک را در وزن 130 کیلوگرم کشتی فرنگی برای ایران به ارمغان آورد، با امین میرزازاده، جوان فرنگی کار سنگین وزن که در مسابقات قهرمانی آسیا 2020 با یک نمایش بی نقص مدال طلا را بر گردن آویخت، روبه رو شدند تا اختتامیه لیگ برتر کشتی فرنگی با یک مبارزه جذاب همراه باشد.

اولین امتیاز به میرزازاده رسید تا او شوک اول را به رقیب باتجربه خود وارد کند، اما در ادامه فرنگی کار سنگین وزن تیم دانشگاه آزاد توانست یک امتیاز از دست رفته را جبران کند. کشتی خیلی تنگاتنگ و نزدیک پیش می رفت تا اینکه میرزازاده با بیرون بردن پای حریف دومین امتیاز را هم دشت کرد. حدود یک دقیقه تا پایان وقت مبارزه باقی مانده بود که حساسیت و درگیری در وسط تشک به اوج خود رسید.

قاسمی منجزی که امید داشت با فشار مضاعف به رقیب خود باعث اخطار دادن داوران به او شود، در یک صحنه به خاطر برخورد شدید با صورت میرزازاده به شدت از ناحیه گونه آسیب دید. خونریزی از صورت این فرنگی کار باتجربه آنقدر شدید شد که چند باری پزشکان در یک دقیقه پایانی مجبور شدند روی تشک بیایند و به مداوای او بپردازند.

جالب آنجایی بود که قاسمی اصرار داشت پزشکان هر چه زودتر تشک را ترک کنند و مبارزه را ادامه دهد چون فکر می کرد میرزازاده نفس کم آورده و او می تواند با استفاده از این فرصت امتیاز کسب کند و برنده کشتی شود. قاسمی به داوران اصرار می کرد که از روی تشک کنار بروند و قصد داشت با همان صورت خونی به مبارزه ادامه دهد تا مبادا حریفش بتواند از این فرصت برای تازه کردن نفس خود استفاده کند.

این خونریزی در ثانیه هایی آنقدر شدید شد که حتی صورت رقیب را هم پر از خون کرده بود! امین میرزازاده که با انرژی جوانی توجه چندانی به حاشیه های رخ داده روی تشک نداشت، در نهایت با اینکه در خطر از دست دادن امتیاز و باخت در این دوئل حساس قرار داشت، توانست در فاصله 10 ثانیه مانده به پایان قاسمی منجزی را خاک کند و 2 امتیاز دیگر بگیرد تا هم خیال خودش و هم مربیانش را بابت پیروزی در این نبرد خونین راحت کرده باشد.

دست امین میرزازاده به عنوان فرد پیروز بالا رفت و امیر قاسمی منجزی هم که با صورتی آغشته از خون کنار داور ایستاده بود، ناراحت از شکست خودش در این مبارزه و شکست تیمش در دیدار فینال تشک را ترک کرد.

به جمع این دو نفر باید علی اکبر یوسفی، یکی دیگر از پدیده های جدید سنگین وزن کشتی فرنگی را هم اضافه کنیم که مدال طلای امیدهای جهان در سال 2019 را در کارنامه دارد. بدون شک رقابت بین در این مثلث تا یکی، دو ماه مانده به اعزام تیم ملی کشتی فرنگی به المپیک برای پوشیدن دوبنده تیم ملی ادامه خواهد داشت؛ رقابت شیرینی که کار محمد بنا را برای انتخاب یکی از آن ها حسابی سخت می کند.

کد خبر 573390

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha