مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
۰ نفر

مدیر کل بحران استانداری گیلان از آلوده شدن حدود ۶ هزار هکتار از تالاب‌ها و کانال‌های استان به گیاه مهاجم سنبل آبی خبر داد و گفت: بیشترین نقاط درگیر با این گیاه تالاب انزلی و شهر چاف و چمخاله است.

آغاز پاکسازی تالاب عینک از سنبل آبی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، امیر مرادی اظهار کرد: در چاف و چمخاله ۴۰ هکتار از رودخانه‌ها با استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی، شهرداری و محیط زیست از این گیاه پاکسازی شد و تنها ۲۰ درصد باقی مانده است. در تالاب انزلی هم این گیاه پهنه وسیعی از تالاب را اشغال و آسیب بسیار بر گونه‌های جانوری این منطقه وارد کرده است.

مرادی تاکید کرد: گیاه سنبل آبی در تمام رودخانه‌ها و تالاب‌هایی که فاضلاب به آنها می‌ریزد، رشد چشمگیری دارد. تالاب انزلی نیز به جهت ورود فاضلاب‌های انسانی، پساب کشاورزی و فاضلاب صنایع متاسفانه در محاصره سنبل آبی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین بخشی از آب‌بندان‌ها و کانال‌های خشکبیجار و برخی نقاط دیگر استان هم که با این گیاه درگیر بودند با دستور استاندار، مدیریت بحران استانداری، هماهنگی فرمانداران و محیط زیست استان مورد پاکسازی قرار گرفته اند.

مدیر کل بحران استانداری گیلان بیان کرد: جذب بسیار بالای آب توسط این گیاه، آن را را به تهدیدی جدی برای حوزه کشاورزی تبدیل کرده است. به‌همین منظور همه دستگاه‌های ذیربط در استان گیلان امکانات خود را برای مبارزه با این گیاه به‌کار گرفته‌اند.

کد خبر 573228

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha