رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام آمادگی دو ایرلاین ایرانی برای واردات واکسن کووید-۱۹ گفت: این دو ایرلاین هیچ مشکلی برای واردات انواع واکسن از جمله فایزر ندارند.

سازمان هواپيمايي كشوري هوم پيج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، آغاز واکسیناسیون فایزر در انگلستان مسلما تاریخ جدیدی را برای دنیا رقم زد چرا که مردم چشم به این واکسن به عنوان ناجی خود دوختند اما به نظر می‌رسد واردات و تزریق ان در ایران داستان پر پیچ و خمی دارد چراکه چندی پیش مصطفی قانعی رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در برنامه‌ای تلویزیونی گفت: ایران در اتحادیه جهانی واکسن کرونا (کووکس) اعلام کرده که واکسن فایزر را نمی‌خواهد چراکه این واکسن به شرایط و الزاماتی مانند زنجیره سرد منفی ۷۰ درجه نیاز دارد و این امکانات در هواپیماها و سیستم حمل و نقل ما وجود ندارد.

این اظهارات در حالی صورت گرفت که  شهرام آدم‌نژاد معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی  پیش از این اعلام کرده بود: سیستم حمل و نقل هوایی ایران آماده واردات واکسن کرونا است و شرایط اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت را دارد.

همچنین تورج دهقان زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری روی همین مساله تاکید کرد که هیچ مشکلی برای واردات واکسن کرونا از انواع مختلف آن نداریم.

این مقام مسئول اظهار کرد: در حال حاضر دو شرکت هواپیمایی ایران ایر و ماهان شرایط لازم برای واردات انواع واکسن کرونا را دارند و سازمان هواپیمایی کشوری نیز طی بررسی ها و ارزیابی‌هایی که انجام داده به این نتیجه رسیده است که این دو ایرلاین هیچ مشکلی برای واردات انواع واکسن از جمله فایزر ندارند.

وی افزود: بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که برای واردات واکسن کرونا هواپیماهای ایران‌ایر و ماهان آمادگی لازم را دارند و می توانند با استفاده از یخ خشک دمای مورد نیاز برای واردات هر نوع واکسنی از جمله فایزر را که نیاز به دمای منفی ۷۰ درجه دارد، تامین کنند.

با وجود اینکه به نظر می‌رسد صنعت حمل و نقل هوایی ایران آماده واردات واکسن کروناست، مشخص نیست چرا ایران در کووکس از دریافت واکسن فایزر که اولین و یکی از موثرترین واکسن‌های کرونا تولید شده در جهان به شمار می‌رود، انصراف داده است.

کد خبر 573193

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha