مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
۰ نفر

سرپرست پلیس فتا استان البرز از دستگیری اعضای باند کلاهبرداری اسکیمری خبر داد که با اجاره کردن یک دکه در جاده کرج - چالوس ۸۰۰ میلیون تومان پول مردم و مسافران را به جیب زده بودند.

کلاهبرداری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ رسول جلیلیان اظهار کرد: تعدادی از مردم  استان البرز با مراجعه به پلس فتا موضوع خالی شدن حساب‌های بانکی خود را با پلیس درمیان گذاشتند. بلافاصله موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت و در بررسی‌های اولیه مشخص شد برداشت‌ها از حساب مالباختگان اینترنتی نبوده و متهمان حساب‌ها را با خریدن طلا و ارز خالی کرده‌اند. در نهایت معلوم شد کارت‌های بانکی مالباختگان از طریق دستگاه اسکیمر کپی شده است.

جلیلیان خاطرنشان کرد: در ادامه تحقیقات کارشناسان مشخص شد همه مالباختگان از یک دکه در جاده کرج - چالوس خرید کرده بودند. بلافاصله صاحب دکه به پلیس فتا استان البرز احضار و در تحقیقات از وی مشخص شد او در یک بازه زمانی چند ماهه دکه و دستگاه پوز آن را به ۲ مرد میانسال اجاره داده است. تحقیقات بیشتر نشان داد این افراد با هویت جعلی این دکه را از مالک آن اجاره کرده بودند.

سرپرست پلیس فتا استان البرز افزود: کارشناسان با انجام اقدام‌های پلیسی ابتدا هویت و مخفیگاه یکی از متهمان را در منطقه تهرانپارس شناسایی کرده و با دریافت نیابت قضایی به محل اعزام شدند و در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر و در بازرسی از محل، تعدادی تجهیزات رایانه‌ای مربوط به کپی کارت‌های بانکی کشف کردند. متهم در بازجویی به کپی و برداشت از حساب ۱۳۴ نفر از مسافران با همدستی یکی از دوستانش اعتراف کرد.

سرهنگ جلیلیان با بیان اینکه همدست متهم بسیار حرفه‌ای بوده و هیچ ردی از خودش جا نگذاشته بود، یادآور شد: ماموران با انجام اقدام‌های پلیسی گسترده مخفیگاه متهم ردیف اول پرونده را در شهر تهران شناسایی کردند. با هماهنگی مقام قضایی این فرد در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه او یک دستگاه اسکیمر، ۹۴ کارت بانکی کپی‌شده و تعداد زیادی کارت بانکی خام کشف شد.

تاکنون ۳۰ نفر از مالباختگان این پرونده شناسایی شده‌اند که میزان کلاهبرداری از آنان هشت میلیارد ریال تخمین زده شده است.

کد خبر 573095

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار البرز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha