همشهری آنلاین: محمود احمدی نژاد که برای شرکت در اجلاس سران کشور‌های عضو گروه دی هشت به مالزی سفر کرده است، در مصاحبه‌ای مطبوعاتی ضمن پاسخ گویی به سؤالات خبرنگاران به تشریح مواضع ایران در عرصه بین‌الملل پرداخت.

به گزارش ایرنا، محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران، بعدازظهر دوشنبه 16 تیر به وقت محلی با اجابت درخواست خبرنگاران تلویزیون و خبرگزاری ملی مالزی برای انجام مصاحبه، به سووالات مختلف آنها از جمله برنامه صلح امیز هسته‌ای ایران پاسخ داد.این مصاحبه دوشنبه شب  ژوئیه از تلویزیون ملی مالزی پخش خواهد شد.

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سؤال خبرنگار تلویزیون مالزی در خصوص تهدیدات آمریکا و اسراییل مبنی بر حمله نظامی به ایران، گفت: آمریکا و اسراییل که سهل است، اگر صدها همچون این‌ها گرد هم آیند جرات حمله به ایران را ندارند و خودشان هم می دانند که نمی‌توانند به ایران حمله کنند.

رئیس جمهوری در پاسخ به سؤال خبرنگاری مالزیایی تاکید کرد: بوش آرزوهای شیطانی و غیر انسانی فراوانی از جمله مقابله با ملت ایران را داشته و دارد که هیچکدام موفق نشده است، آنها ملت ایران را می‌شناسند و می‌دانند که با زبان زور و تهدید نمی‌توانند با ما صحبت کنند و باید به خواست ملت ایران تن دهند.

احمدی نژاد تاکید کرد: حرف ملت ایران شفاف، روشن و قانونی است و دشمنان ملت ایران موضوع هسته‌ای را بهانه‌ای برای فشار بر ملت ما قرار داده‌اند، آن‌ها نگرانی از بمب ندارند زیرا کشورهایی هستند که بمب اتمی دارند، تحت نظارت آژانس نیز نیستند و مورد حمایت آمریکا هم قرار دارند.

رییس جمهوری تاکید کرد: این یک سناریو است که از یک طرف درخواست مذاکره با ملت ایران را مطرح و از طرف دیگر تهدید می‌کنند و می‌گویند که باید به خواسته‌های غیر قانونی آن‌ها تن دهیم و از حق خود دست برداریم که این یک نمایشنامه تکراری است.

احمدی نژاد با بیان اینکه دشمنان ملت ایران مخالف آرمان‌ها، دیدگاه و فرهنگ ملت ایران و مخالف توسعه و پیشرفت ایران هستند، گفت: البته ما اهل گفت وگو بوده و هستیم، اما در فضای عادلانه و در موضوعات مشترک مذاکره خواهیم کرد، زیرا مذاکره در فضای نابرابر و یکطرفه نتیجه نخواهد داشت.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: ایران قدرت بزرگی است و آن‌ها باید بپذیرند و بدانند که هر چقدر بخواهند مقاومت کنند بیشتر ضرر خواهند کرد، ملت ایران یکپارچه ایستاده است و تاریخ نشان داده که هر زمان اراده کند، حتما به هدف خود خواهد رسید.

احمدی نژاد افزود: ملت ایران در جنگ هشت ساله با صدام تنها و صدام از حمایت همه قدرت های زورگو برخودار بود، اما نتوانست کاری از پیش ببرد، تهدیدات امروز آمریکا و اسراییل نیز یک جنگ تبلیغاتی است که ما با آن آشنا هستیم.

یکی دیگر از خبرنگار مالزیایی خطاب به رییس جمهوری اسلامی ایران گفت که جهان با برنامه هسته ای ایران مخالف است، چرا به رغم اینکه از منابع و ذخایر عظیم گاز و نفت برخوردار هستید ،این برنامه را متوقف نمی‌کنید؟ احمدی نژاددر پاسخ گفت: جهان مخالف نیست، بلکه تنها تعداد معدودی کشور زورگو هستند که می‌خواهند همه جهان تحت سلطه آن‌ها باشد و با توسعه و پیشرفت ملت ایران مخالفت می‌کنند.

رییس جمهوری افزود: آمریکا بیشترین تولید نفت را دارد و کشورهای دیگری هم هستند که بزرگترین دخایر گاز و انرژی را دارند، اما از انرژی هسته‌ای که یک انرژی پاک است استفاده می‌کنند.

رییس جمهوری با بیان اینکه فناوری هسته‌ای فواید و مزایای فراوانی دارد، گفت: اگر ملت‌ها از انرژی هسته‌ای استفاده کنند با بحران نفت روبه رو نخواهیم بود و آلودگی و خشکسالی و کمبود مواد غذایی نخواهیم داشت.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه استفاده از انرژی هسته‌ای حق همه ملت‌ها است، گفت: قدرت‌های زورگو این انرژی را فقط برای خود می‌خواهند تا وقتی دنیا با کمبود انرژی فسیلی روبه رو شد آن را به قیمت گزاف به ملت ها بفروشند و زمانی که ذخایر نفتی کشورهای صادر کننده نفت به پایان رسید این کشورها را محتاج به خود کنند .

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه ملت ایران هر روز یک دستاورد خوب در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی، صنعتی و فناوری و سیاسی بدست می‌آورد، افزود: ملت ایران ملت بزرگی است و تصمیم گرفته که روی پای خود بایستد و به لطف خدا خواهد ایستاد و شما روزانه اخبار موفقیت‌های ملت ایران را می‌شنوید و بزودی اولین ماهواره ساخت ایران با پرتابگر ایرانی در فضا قرار خواهد گرفت.

کد خبر 57296

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز