فعالیت کارخانه قند یاسوج در کهگیلویه و بویراحمد با وجود بازپس‌گیری از بخش خصوصی هنوز آغاز نشده و کارگران منتظر بازگشتن به کارند.

کارخانه قند یاسوج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، کارگران کارخانه قند یاسوج از وضعیت نامعلوم این واحد تولیدی بعد از ابطال پرونده واگذاری غیرقانونی این واحد تولیدی به بخش خصوصی انتقاد کردند.

یکی از کارگران قند یاسوج در این‌باره گفت: قرار بود بعد از ابطال پرونده واگذاری غیرقانونی این واحد تولیدی به بخش خصوصی، سریعا این واحد با جذب کارگران سابق خود فعالیت تولیدی خود را از سر بگیرد که با وجود فشار معیشتی روی کارگران، هنوز این اتفاق عملی نشده است.

به گفته وی، کارخانه قند یاسوج از دی ماه سال ۹۵، به دلیل برخی مشکلات به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شد که در نتیجه آن کارخانه تعطیل شد و کارگران آن بیکار شدند.

او در توصیف وضعیت کارگران بیکار این واحد تولیدی افزود: حدود ۳۰۰ کارگر قراردادی شاغل در این کارخانه که هم‌اکنون بیکار هستند، در تمام این سال‌ها، منتظر ازسرگیری فعالیت کارخانه بوده‌اند.

وی درباره معوقات حقوق و سنواتی کارگران نیز گفت: با تعطیلی کارخانه، بخش زیادی از مطالبات معوقه سنواتی و حقوقی تعدادی از کارگران نیز بلاتکلیف مانده و هنوز پرداخت نشده است.

به گفته این فعال کارگری، کالای تولیدی این کارخانه به دلیل وجود تجهیزات خوب و نیروی کار ماهر از مرغوبیت و بازار خوبی برای فروش برخوردار است.

او گفت: در سال‌های گذشته، تجمعات زیادی در اعتراض به وضعیت بلاتکلیفی کارخانه و کارگران در مقابل نهادهای مختلف دولتی برگزار کرده‌ایم. دلیل اعتراض چندساله کارگران این کارخانه واگذاری غیراصولی کارخانه قند یاسوج بود که سال ۹۵ بدون اطلاع کارگران که سهامدار ۲۳ درصد از کارخانه هستند، انجام شد.

این کارگر کارخانه قند یاسوج با اشاره به اینکه مسئولان باید به وضعیت این کارخانه و کارگرانش رسیدگی کنند در خاتمه افزود: با توجه به اینکه شرکت قند یاسوج تنها منبع درآمدی و اشتغال دست‌کم ۳۰۰ کارگر به ‌صورت مستقیم است و زمینه اشتغال حدود ۵۰۰ کارگر را فراهم می‌آورد، از مسئولان تقاضا داریم درخصوص رفع مشکلات این واحد تولیدی و بازگشت به کار کارگرانی که اکنون در وضعیت بد معیشتی قرار دارند اقدام عاجل کنند.

کد خبر 572945

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha