دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
۰ نفر

پیست بزرگ آفرود در شهرستان مریوان در زمینی به مساحت ۵۰ هزار متر مربع افتتاح شد که در صورت فراهم کردن زیرساخت‌ها ظرفیت میزبانی رقابت‌های ملی و بین‌المللی را دارد.

آفرود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، سرپرست هیات اتومبیلرانی و موتورسواری مریوان درباره احداث زمین آفرود این شهرستان گفت: از اردیبهشت ۹۹ پیگیر احداث یک پیست برای مریوان بودیم که پس از شناسایی چند زمین از زمین‌های ملی و همکاری و موافقت فرماندار، رؤسای اداره منابع طبیعی و اداره ورزش و جوانان شهرستان و مدیرکل ورزش و جوانان استان این پیست را در پشت شهرک صنعتی واقع در دشت بیلو مریوان به مرحله بهره‌برداری رساندیم.

ریبوار مردوخی افزود: مساحت زمین مورد نظر ۵ هکتار است که بدون تخریب حتی یک عدد درختی مجموعه ورزشی در فاز نخست پیست اتومبیلرانی (آفرود) افتتاح شده و هزینه درست کردن پیست را کمیته آفرود متشکل از آقایان و بانوان شهرستان بر عهده گرفتند.

وی به وضعیت مناسب این رشته در این شهرستان اشاره کرد و گفت: مریوان با توجه به موقعیت جغرافیایی، احداث پیست و علاقه وافر جوانان،  ظرفیت برگزاری رقابت‌های کشوری و بین‌المللی آفرود را دارد و امیدواریم از این به بعد افراد بیشتری در این رشته جذب کرده و بتوانیم جزو شهرهای مطرح در این رشته ورزشی باشیم.

مردوخی اظهارکرد: شهرستان مریوان در همه رشته‌های ورزشی قطب استان کردستان محسوب می‌شود که موتورسواری و اتومبیلرانی (آفرود) هم از این قضیه مستثنی نیست، آفرود مریوان قهرمانانی همچون لقمان کریمی‌زاده، دلیر هوشیار، حیدر پیشدادی و فرزاد شاکری‌نیا که سابقه چندین دوره قهرمانی در مسابقات کشوری را دارد. مریوان نه فقط در این رشته استعداد و تجربه داشته بلکه در بخش ماشین‌های آفرودی هم جز شهرستان‌های برتر کشور به شمار می‌رود.

کد خبر 572716

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha