سرپرست اداره ‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: برای ترمیم شکستگی لوله انتقال نفت مارون به اصفهان در منطقه میانکوه شهرستان اردل، کارشناسان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران به این منطقه اعزام شدند.

انتقال نفت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ایرج کیانی افزود: محل دقیق شکستگی لوله نفت در تلمبه‌خانه گندمکار در بخش میانکوه شهرستان اردل است و این شکستگی به حدی است که نفت در سطح زمین جاری شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه اصفهان وارد عملیات مهار و ترمیم شکستگی شده است، اما هنوز نمی‌توان اعلام کرد که این شکستگی چه زمانی ترمیم و مشکل برطرف می‌شود. این شرکت در حال حاضر سه دستگاه کامیون حمل نفت از استان درخواست کرده که این تجهیزات بلافاصله به محل حادثه ارسال شده است.

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: هنوز حجم خسارت و عمق ترکیدگی لوله برآورد نشده است و با حضور در محل حادثه می‌توان اطلاعات بیشتری در این خصوص کسب و اطلاع‌رسانی کرد.

قرار گرفتن چهارمحال و بختیاری در مسیر خط انتقال نفت مارون به اصفهان، سال‌هاست که مردم منطقه میانکوه به ویژه شهر سرخون و روستاهای اطراف آن را با مشکلاتی روبه‌رو کرده است.

بخش میانکوه از بخش‌های شهرستان اردل است که تا شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۱۵۰ کیلومتر و تا اردل مرکز شهرستان ۸۰ کیلومتر فاصله دارد.

پیش از این حادثه چندین بار است که با شکستگی لوله نفت و نشست آن به زمین‌های اطراف و چشمه‌های پرآب منطقه مشکلاتی را در خصوص فعالیت‌های کشاورزی، شیلات و معیشت این منطقه ایجاد کرده است.

کد خبر 572480

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha