نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس جمهور ترکیه گفت: هر جمله و حرکتی که باعث ایجاد تفرقه و دشمنی بین کشورهای مسلمان شود، تنها به نفع آمریکا، اسرائیل و استکبار است.

پزشکیان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا‏، مسعود پزشکیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تمامیت خاک کشور آذربایجان برای همه ما محترم است و کشور ارمنستان باید سال‌ها پیش حق مسلم کشور آذربایجان را به رسمیت می‌شناخت و باید به کشور آذربایجان از بابت بازپس گرفتن خاکش تبریک بگوییم.

وی با انتقاد از صحبت‌های اخیر رجب طیب اردوغان، خاطرنشان کرد: اینکه کسی به گونه‌ای صحبت کند که آذربایجان از ایران جدا شود، یک خیال خام است، طبیعتاً آذربایجان برای ایران است و در خصوص بحث‌هایی که مطرح می‌شود، اگر قرار باشد به مسائل تاریخی برگردیم تمام آذربایجان برای ایران بود، اما ما هیچگاه چنین ادعایی را مطرح نکرده‌ایم، چراکه این مسائل باعث تفرقه و دشمنی می‌شود و این اختلافات به نفع مسلمانان نیست.

وی خطاب به رئیس جمهور ترکیه گفت: انتظار می‌رود رییس جمهور ترکیه، به نوعی حرکت کند که وحدت و انسجام بین مسلمانان بیشتر شود، چرا که در حال حاضر ترکیه به اندازه کافی دشمن دارد و زمزمه‌های تحریم‌ها از سوی اروپا و آمریکا نیز مطرح می‌شود؛ با این اختلافات تنها این آمریکا، اسرائیل و دشمنان هستند که خشنود خواهند شد.

پزشکیان با تأکید بر اینکه مردم آذربایجان تمامیت ارضی کشور را به عنوان یکی از اولویت‌های خود می‌دانند، خاطرنشان کرد: همین مردم آذربایجان در خاک خوزستان با جان دل جنگیدند و یک وجب از این سرزمین را به دشمن ندادند، پس بدانند صدام اشتباهی کرد که نتیجه آن را سال‌ها دید.

وی با تاکید بر ضرورت پرهیز از برخوردهای احساسی، گفت: دیپلماسی کشورمان باید در مسیری حرکت کند که اختلافات بین کشورهای مسلمان کاهش یابد، باید از هر جمله و حرکتی که باعث تشدید این اختلافات می‌شود، جلوگیری کنیم و با احساسات برخورد نکنیم.

نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر دیوانه‌ای سنگی را داخل چاهی بیاندازد، ده‌ها نفر عاقل جمع شوند، نمی‌تواند آن سنگ را در بیاورند؛ پس تلاش کنیم خودمان این دشمنی‌ها را تشدید نکنیم و با دیپلماسی صحیح در مسیر کاهش این اختلافات قدم برداریم.

کد خبر 572221

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha