معاون سیاسی وزیر کشور با تاکید بر اینکه تمامیت ارضی و یکپارچگی سرزمینی جمهوری اسلامی ایران تحت هیچ شرایطی خدشه‌پذیر نیست، گفت: اگر انسجام و همبستگی ملی خود را حفظ کنیم، هیچ شیطنتی علیه تمامیت ارضی و یکپارچگی سرزمینی کشور مجال بروز نمی‌یابد.

جمال عرف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، جمال عرف گفت: این روزها برخی شیطنت‌ها و اظهارنظرهای ناصواب و نادرست علیه تمامیت و یکپارچگی کشور عزیزمان مطرح می‌شود اما باید توجه داشت که تمامیت ارضی و یکپارچگی سرزمینی ایران تحت هیچ شرایطی خدشه‌پذیر نیست.

وی با اشاره به این که کشور عزیز ما هم چون یک فرش ایرانی زیبا و چشم نواز است که اقوام گوناگون، تار و پود این فرش زیبا را تشکیل داده‌اند و با تاریخی بسیار غنی و فرهنگی دیرپا، در قالب پیکره‌ای منسجم و یکپارچه به نام ایران، به آن زیبایی و قوام و هویت بخشیده‌اند، افزود: همه کسانی که با انگیزه‌ها و دلایل مختلف، علیه این تمامیت حرفی می‌زنند دچار توهم هستند و بر اساس همین توهم، گزافه می‌بافند.

رییس کمیسیون اقوام شورای امنیت کشور هم چنین با تاکید بر ضرورت هوشیاری و دقت نظر در خصوص توطئه‌هایی که علیه کشور در زمینه‌ها و حوزه‌های گوناگون در جریان است، اظهار داشت: به نظر می‌رسد جریانی مرموز با نیات پلید و تفرقه افکنانه در حزب حاکم ترکیه، به دنبال تنش‌زایی و بحران آفرینی در روابط ۲ کشور است.

عرف در بخشی دیگر از سخنان خود، با اشاره به این نکته که بارها تاکید کرده‌ایم، اولویت اصلی کشور در شرایط هجمه‌های گسترده در حوزه‌های مختلف علیه آرامش و ثبات نظام و مردم، فقط انسجام ملی و همبستگی است، ادامه داد: حفظ منافع و امنیت ملی کشور، فصل مشترک همه جناح‌ها و گروه‌های سیاسی کشور است.

وی خاطر نشان کرد: طبیعی است که در شرایط افزایش اختلافات داخلی،  دشمن طمع می‌کند و متوهم می‌شود.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به تازگی شعری را درباره رودخانه ارس در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان خواند که مضمون مداخله جویانه در امور کشورمان داشت.

کد خبر 571955

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha