رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه بر اساس اعلام وزارت بهداشت شهر مشهد این هفته در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارد گفت: از زرد اعلام شدن وضعیت مرکز خراسان رضوی در نرم‌افزار ماسک متعجب و از چرایی آن بی‌اطلاعیم.

نقشه کرونایی خراسان رضوی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حمیدرضا رحیمی در واکنش به زرد اعلام شدن وضعیت شیوع کرونا در مشهد از سوی نرم‌افزار ماسک اظهار کرد: در حالی که بر اساس دستورالعمل اجرایی طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونا ابلاغی از سوی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و وزارت بهداشت رنگ‌بندی شیوع کرونا در شهرستان‌ها دوشنبه هر هفته اعلام و محدودیت‌ها متناسب با وضعیت هر شهرستان از شنبه هفته بعد اعمال می‌شود، ساعتی قبل نرم‌افزار ماسک در آخرین به‌روزرسانی خود وضعیت کرونا را در مشهد از نارنجی به زرد تغییر داده که ما نیز چرایی آن را نمی‌دانیم و متعجبیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر بر اساس آخرین اعلام رسمی وزارت بهداشت که روز دوشنبه ۱۷ آذر اعلام و روز چهارشنبه ۱۹ آذر به صورت رسمی به دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابلاغ شد، مشهد از امروز ۲۲ آذر در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار خواهد داشت و اعمال محدودیت‌ها بر اساس این رنگ‌بندی تا پایان هفته ادامه خواهد یافت.

رحیمی با اشاره به روند کاهشی تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا در مشهد تصریح کرد: با اینکه آمار مبتلایان کرونا در مشهد روندی کاهشی داشته و در مواردی کمتر از وضعیت نارنجی قرار گرفته این آمارها باید مورد پردازش قرار گیرند و نمی‌توان گفت که وضعیت مشهد زرد شده است.

وی با تأکید بر اینکه بر اساس آخرین ابلاغ‌های رسمی وضعیت شیوع کرونا در مشهد از نارنجی به زرد تغییر رنگ نداده است خاطرنشان کرد: از چرایی این تغییر وضعیت از سوی نرم‌افزار ماسک بی‌اطلاعیم، اما ممکن است این اقدام خطای نرم‌افزاری بوده باشد و به‌زودی اصلاح شود.

رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: هر گونه تغییر در وضعیت کرونا در مشهد و تغییر محدودیت‌ها از سوی مراجع و رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

کد خبر 572204

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha