مجموع نظرات: ۲
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
۰ نفر

یکی از ویزای پرطرفدار برای مهاجرت، ویزای کار است. استرالیا کشور مهاجرپذیری است که جاب آفرهای خوبی دارد. اگر مهارت یا صلاحیت مورد نیاز استرالیا را دارید می‌توانید از جانب دولت‌های ایالتی و نواحی کم‌سکنه یا توسط کارفرما برای فرصت‌های شغلی مربوطه پذیرش بگیرید و برای ویزای کار اقدام کنید.

image-20201212172849-1.jpeg

چه راهکراهایی برای دریافت ویزای کاری استرالیا وجود دارد، در کل به شما پیشنهاد میکنیم وکیل رسمی مهاجرت استرالیا سلکت ویزا مشورت بگیرید.

انواع ویزای کار استرالیا:

به طور کلی با توجه به طول مدتی که می‌خواهید در استرالیا بمانید، می‌توانید برای دو نوع ویزای کار استرالیا اقدام کنید: ویزای موقت و دائم. خود این ویزاها شامل چنددسته می‌شوند.

  •  ویزای موقت: این ویزا به شما اجازه می‌دهد که برای کار به صورت موقت در استرالیا بمانید. در این ویزا ممکن است شرایطی مثل اجازه‌ی کار مشخص یا کار کردن با کارفرمای خاص ذکر شود. به این نکته توجه کنید که این ویزا می‌تواند مقدمات و امتیازات لازم برای ویزا و اقامت دائم را فراهم کند.

در ادامه لیستی از انواع ویزای کار موقت ذکر می‌شود:

۱. ویزای subclass ۴۸۲: این ویزا با اسپانسرشیپ کارفرمایان قابل اخذ است. یعنی کارفرمایانی که نمی‌توانند نیروی مورد نیاز خود را در استرالیا پیدا کنند، از این طریق کمبود نیروی خود را تامین می‌کنند.

۲. ویزای subclass ۴۸۵: این ویزا برای دانشجویان بین‌المللی و دانشجویانی است که به تازگی از دانشگاه‌های استرالیا فارغ‌التحصیل شده‌اند و مهارت و مدرک لازم برای فعالیت در مشاغل مربوطه را دارند.

 یکی از روش‌های معمول برای اخذ اقامت دائم استرالیا، ابتدا گرفتن ویزای تحصیلی و بعد از اتمام آن گرفتن ویزای موقت کار و در انتها با بالابردن امتیازات مربوطه، اقدام برای ویزای دائم است.

به تازگی با همه‌گیری کرونا، سازمان مهاجرت استرالیا اعلام کرده‌است فارغ‌التحصیلانی که تحت تاثیر محدودیت‌های پروازی و غیره برای بازگشت به کشور خود قرار گرفته‌اند می‌توانند برای ۱۲ ماه ویزای موقت دانشجویی خود را تمدید کنند.

۳. ویزای subclass ۴۷۶: این ویزا به دانشجویان رشته‌های مهندسی که به تازگی فارغ‌التحصیل شده‌اند، اجازه می‌دهد تا ۱۸ ماه دیگر در استرالیا به کار یا تحصیل بپردازند. برای این ویزا باید در ۲ سال گذشته از یک موسسه یا دانشگاه مورد تایید فارغ‌التحصیل شده و کمتر از ۳۱ سال سن داشته باشید.

۴. ویزای subclass ۴۸۹: این ویزا برای نیروی کار ماهری است که می‌خواهد در مناطق کم جمعیت استرالیا کار و زندگی کند. این ویزا به اعضای خانواده فرد نیز تعلق می‌گیرد. مدت زمان این ویزا ۴ سال است و بعد از آن می‌توان برای ویزای دائم subclass ۸۸۷ اقدام کرد.

۵. ویزای subclass ۱۸۸: این ویزا به شما اجازه می‌دهد که در استرالیا بیزینس کنید و کسب و کار خود را تاسیس کنید و کارآفرینی انجام دهید. علاوه بر آن می‌توانید در این کشور سرمایه‌گذاری کنید. برای این ویزا قید شده است که باید بیزینس جدید راه بیندازید و توسط یک آژانس ایالتی در استرالیا معرفی شوید و اسپانسر بگیرید. این ویزا جزییات زیادی دارد که به بخش‌های مختلف تقسیم می‌شود.

از نوامبر ۲۰۱۹ دو ویزای موقت جدید برای نیروی کار ماهر و اعضای خانواده در نظر گرفته شده است که مخصوص مناطق کم سکنه‌ی استرالیا است و به شرح زیر می‌باشد:

· ویزای subclass ۴۹۱:  این ویزا برای افرادی است که از طرف دولت ایالتی یا منطقه‌ای معرفی شوند و یا توسط یکی از اعضای خانواده برای زندگی و کار در استرالیا حمایت مالی بگیرند.

· ویزای subclass ۴۹۴: این ویزا برای افرادی است که از کارفرمایان در مناطق کم جمعیت استرالیا حمایت مالی بگیرند.

· ویزای دائم: ویزای دائم یعنی تا هرزمان که بخواهید می‌توانید داخل خاک استرالیا زندگی کنید و به عنوان مقیم دائم آنجا شناخته ‌شوید. در ادامه لیستی از ویزاهای دائم استرالیا ارائه می‌گردد.

۱. ویزاهای مناطق کم جمعیت: همانطور که از اسم آن مشخص است این ویزا به نیروی کار ماهری تعلق می‌گیرد که خواهان زندگی و کار در مناطق کم سکنه‌ی استرالیا باشد. ویزای subclass ۱۸۷ و subclass ۱۹۱ جزو این دسته قرار می‌گیرد که برای ویزای subclass ۱۹۱ از نوامبر ۲۰۲۲ به بعد می‌توان اقدام کرد.

۲. ویزاهای نیروی متخصص: این ویزا برای مهاجران متخصصی است که به واسطه‌ی مهارتی که دارند، می‌توانند در هرکجای استرالیا به کار و زندگی بپردازند. ویزاهای subclass ۱۸۶،  subclass ۱۸۹، subclass ۱۹۰ و subclass ۸۸۷ جزو این دسته هستند که دو ویزای subclass ۱۸۶ و subclass ۱۹۰ نیاز به اسپانسرشیپ دارند.

۳. ویزاهای سرمایه‌گذاری بیزینسی: این ویزا برای کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و صاحبان مشاغل برای ادامه‌ی فعالیت موثر ثمر در استرالیا است. ویزاهای subclass ۸۸۸ و subclass ۱۳۲ جزو این گروه هستند که هردو به اسپانسرشیپ احتیاج دارند.

۴. ویزاهای استعداد درخشان: این ویزا برای افرادی است که سابقه‌ی موفقیت‌های درخشان و برجسته در عرصه‌ی بین‌المللی داشته‌اند. ویزاهای subclass ۱۲۴ و subclass ۸۵۸ جزو این دسته می‌باشند که هردو نیاز به اسپانسرشیپ دارند.

جمع‌بندی:

برای اقامت در استرالیا نیاز به اخذ ویزای مناسب دارید که ویزا انواع مختلفی دارد و یکی از آن‌ها، ویزای کار و سرمایه‌گذاری است. از طرفی، ویزاها را با توجه به طول مدتی که می‌توانید توسط آن‌ها در استرالیا به کار و فعالیت بپردازید، به دو دسته‌ی موقت و دائم تقسیم می‌کنند. ویزاهای موقت و دائم نیز با توجه به نوع فعالیتی که قرار است در استرالیا انجام بدهید به چندنوع مختلف طبقه‌بندی می‌کنند که برای اخذ بهترین و مناسب‌ترین ویزا، پیشنهاد می‌شود به سایت سلکت ویزا مراجعه کنید.

کد خبر 572201

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha