شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
۰ نفر

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افتتاح و بهره‌برداری از سه طرح مهم بندری تا پایان سال ۹۹ در بندر جاسک خبر داد.

بندر جاسك

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، علی‌رضا محمدی کرجی‌ران با اشاره به رونق صادرات محصولات صنعتی و کشاورزی به ویژه محصولات یخچالی در سال‌های اخیر از بنادر شرق استان هرمزگان گفت: علاوه بر طرح‌های توسعه‌ای که در طرح جامع بندر جاسک پیش‌بینی شده و عملیات اجرایی آن در آینده نزدیک آغاز می‌شود، سه طرح مهم بندری در این بندر در حال انجام است و بر اساس برنامه زمانبندی تا پایان سال شاهد بهره‌برداری از این طرح‌ها خواهیم بود.

این مقام مسئول افزود: بازسازی و نوسازی ۵۰۰ متر اسکله بندر جاسک با هزینه‌کرد ۱۶۰ میلیارد ریال که در سه فاز کاری تعریف شده و اکنون فاز سوم آن در حال انجام است، احداث ساختمان مرجع دریایی با هدف ارائه خدمات بهتر در حوزه‌های جستجو و نجات و کنترل ترافیک دریایی با ۲۴ متر ارتفاع و هزینه ۶۵ میلیارد ریال و همچنین اجرای پروژه اطفای حریق بندر از مهم‌ترین طرح‌هایی است که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در ادامه سفر به بنادر شرق استان ضمن دیدار با فرماندار و جمعی از تجار و بازرگانان شهرستان سیریک از روند احداث اسکله تجاری بندر چندمنظوره این شهرستان بازدید کرد. محمدی با اشاره به مشخصات فنی اسکله در حال احداث سیریک اظهار داشت: این اسکله از نوع شمع و عرشه به طول ۱۰۴ متر و هزینه‌ای بالغ بر ۵۲۰ میلیارد ریال در حال انجام است.

وی پیشرفت اسکله شمع و عرشه سیریک را ۸۵ درصد و زمان بهره‌برداری از آن را نیمه نخست سال ۱۴۰۰ اعلام کرد و افزود: با بهره‌برداری از این اسکله امکان پهلوگیری همزمان دو فروند شناور با ظرفیت دو هزار تن مهیا می‌شود. همزمان با اجرای این پروژه، طرح اطفای حریق بندر در قالب طرح جامع اطفای حریق بنادر شرق استان با پیشرفت ۸۰ درصد در حال اجراست و برای آن ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

بنادر سیریک و جاسک در شرق استان هرمزگان در سال‌های اخیر صادرات محصول را از طریق کانتینرهای یخچالی مورد توجه قرار داده‌اند که این امر ضمن تضمین ماندگاری بالا، اقبال تجار و بازرگانان را برای صادرات محصول خود به بازارهای هدف از طریق این دو بندر دوچندان کرده است.

کد خبر 572128

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha