جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹
۰ نفر

همزمان با افزایش موارد ابتلا به کرونا و انتشار آمارهای ضعیف از وضعیت اشتغال آمریکا که موجب ایجاد تردیدهایی در مورد ترمیم سریع اقتصادی شده است، قیمت طلا امروز شاهد اندکی افزایش بود.

طلا هوم پيج

به گزارش همشهری آنلاین تسنیم به نقل از رویترز نوشت: قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد رشد به ۱۸۳۸ دلار و ۳۸ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه نیز با ۰.۲۲ درصد رشد به ۱۸۴۱ دلار و ۴۰ سنت رسید.

به گفته یک منبع جمهوری خواه، انتظار می رود امروز یک متمم بودجه برای کمک به تداوم فعالیت دولت به تصویب برسد. مذاکرات بین جمهوری خواهان و دموکرات ها بر سر یک بسته مالی مقابله با کرونا ممکن است تا کریسمس به طول بیانجامد.

آمارهای منتشر شده در روز پنجشنبه نشان داد که ادعاهای بیکاری شهروندان آمریکایی طی هفته گذشته به بالاترین رقم حدود ۳ ماه اخیر رسیده و این نشان می دهد که افزایش موارد ابتلا به کرونا و عدم تصویب بسته محرک مالی در حال آسیب زدن به اقتصاد آمریکاست.

بانک مرکزی اروپا روز پنجشنبه اقدامات محرک مالی بیشتری را برای نجات این منطقه از رکود دو رقمی و حمایت از اقتصاد به اجرا گذاشت.

اقدامات محرک مالی می تواند سبب افزایش نرخ تورم شوند و با توجه به اینکه بازار طلا محل امنی برای حفظ ارزش دارایی ها در هنگام نرخ رشد تورم و بی ثباتی ارزی است، این اقدامات تاثیری افزایشی بر قیمت طلا دارد.

گروهی از مشاوران سازمان غذا و داروی آمریکا روز پنجشنبه استفاده اضطراری از واکسن تولیدی شرکت فایزر را تایید کردند و بدین ترتیب مسیر برای صدور مجوز استفاده از این واکسن هموار شد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس دیروز گفت، احتمال بالایی وجود دارد که انگلیس و اتحادیه اروپا نتوانند به یک توافق تجاری جدید دست یابند.

کد خبر 571894

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha