تمام ۵۰ ایالت آمریکا و واشنگتن دی.سی اکنون نتایج انتخابات ریاست جمهوری خودشان را تایید کرده‌اند و فرایند کالج الکترال به پیش می‌رود و نشست برگزینندگان دوشنبه برگزار می‌شود.

بایدن ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از سی‌ان‌ان نوشت: ویرجینیای غربی آخرین ایالتی در آمریکا شد که چهارشنبه نتایج ریاست جمهوری خود را تایید کرده و رسما اعلام کرد پنج رای الکترال این ایالت به دونالد ترامپ تعلق می‌گیرد.

جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا به ۳۰۶ رای الکترال و دونالد ترامپ به ۲۳۲ رای الکترال می‌رسد. برای کسب ریاست جمهوری و ورود به کاخ سفید، کسب ۲۷۰ رای الکترال از مجموع ۵۳۸ رای موجود ضرورت دارد.

تاییدیه‌های ایالت‌ها در شرایطی منتشر می‌شود که ترامپ بدون ارائه سند و مدرکی، ادعای تقلب در انتخابات را مطرح کرده و تردیدهایی را درباره نتایج رقابت ریاست جمهوری ایجاد می‌کند. از زمان انتخابات نوامبر ده‌ها شکایتی که نتایج را به چالش می‌کشیدند، در سطوح ایالتی و فدرالی در سراسر ایالات متحده رد شده‌اند.  

هر ایالت فرایندهای متفاوتی برای تایید نتایج دارد و برخی ایالت‌ها تعیین برگزینندگان ریاست جمهوری را جدا از نتایج انتخابات ایالتی و محلی تایید می‌کنند.

کد خبر 571774

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha