مجموع نظرات: ۱۰۹
پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
۰ نفر

قاضی مازندرانی برای متهمانی که پارسال یک گردشگر آلمانی را مورد ضرب وشتم قرار داده بودند حکم جالبی صادر کرد.

صدورحکم

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فیلیپ مارک گراف دوچرخه سوار آلمانی، سوم مردادماه پارسال وارد نشتارود مازندران شد و اقدام به برپایی چادر مسافرتی در شهر کرده بود که عده‌ای پس از اطلاع از تابعیت این فرد او را اغفال و به ساحل دریا راهنمایی می‌کنند و در فرصتی مناسب علاوه بر سرقت اموال این گردشگر خارجی او را مورد ضرب و جرح قرار می‌دهند.

مردم و مسئولین این شهر از همان دقایق اولیه بروز این حادثه ناگوار، با حضور در بیمارستان و اهدای هدایای نفیس سنتی از این گردشگر خارجی دلجویی و عذرخواهی کردند و نیروی انتظامی نیز پس از دستگیری همه ضاربان، اشیای به سرقت رفته را تحویل دوچرخه سوار آلمانی می‌دهد و این گردشگر خارجی پس از مدتی ایران را به مقصد آلمان ترک می‌کند.

حالا با گذشت چند ماه و پس از بررسی همه جانبه پرونده و اخذ دفاعیات متهمان، قاضی شعبه اول دادگاه عمومی نشتارود حکم ضاربان فیلیپ مارک گراف دوچرخه سوار آلمانی را صادر کرد.

قاضی در این حکم، اقدام متهمان را برخلاف ادب و مهمان نوازی اسلامی و سبب جریحه دار شدن اعتماد عمومی دانست و با اشاره به اینکه دین و فرهنگ جمهوری اسلامی ایران همواره مهمان نوازی را از صفات نیک و پسندیده دانست و اقدام چند جوان ناپخته سبب تضییع آن نمی‌شود در خصوص جنبه عمومی جرم هر ۶ متهم این پرونده را علاوه بر حبس و شلاق تعزیری به دو مورد حکم سبز نیز محکوم کرد.

در حکم قاضی آمده است با توجه به اینکه تبعه آلمانی پس از شکست بیماری سرطان در حرکتی نمادین و انسان دوستانه برای حمایت از بیماران سرطانی اقدام به رکاب زنی در کشورهای مختلف کرده بود متهمان علاوه بر عذرخواهی از او در یکی از رسانه‌های خبری رسمی کشور، بروشورهای معرفی مجمع خیرین حمایت از کودکان سرطانی (ماهک) را توزیع و صندوق‌های کمک به این مجمع در شهرستان تنکابن و توابع آن را پخش و جمع آوری کنند.

بر اساس حکم قاضی این متهمان تا دو سال برای حمایت از کودکان سرطانی زیر نظر مجمع خیرین کمک به کودکان مبتلا به سرطان ماهک باید فعالیت اجتماعی داشته باشند.

کد خبر 571700

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha