حجت‌الاسلام حمزه قربانی، رئیس دفتر آیت‌الله یزدی گفت: مرحوم آیت‌الله محمد یزدی سال‌ها از بیماری گوارشی رنج می‌برد اما در چند ماه اخیر شدت بیماری‌شان بسیار زیاد شد و ایشان در ماه‌های اخیر در منزل بستری بودند.

تشییع آیت الله یزدی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، دبیر شورای نگهبان به مناسبت درگذشت آیت‌الله محمد یزدی پیامی صادر کرد.

متن پیام آیت‌الله جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای نگهبان، به مناسبت درگذشت آیت‌الله محمد یزدی به شرح زیر است: بسم‌الله الرحمن الرحیم، انالله و انا الیه راجعون. قال رسول الله‌(ص): اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء. با کمال تأسف و تأثر مطلع شدیم عالم مجاهد و پارسا حضرت آیت‌الله محمد یزدی رضوان‌الله تعالی علیه به لقاءالله پیوست.

این عالم بزرگوار از مبارزان راه دشوار انقلاب اسلامی و از چهره‌های اثرگذار و یاران صمیمی نظام جمهوری اسلامی بود و در همه عرصه‌های مهم کشور، صادقانه ایفای نقش کرد. عضویت در شورای نگهبان، ریاست قوه قضائیه، عضویت در مجلس خبرگان رهبری، دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه از جمله مسئولیت‌های خطیر این عالم مبارز و انقلابی بود که در همه این عرصه‌ها در موضع یک عالم دینی و سیاست‌مدار انقلابی صریح ظاهر شد و هرگز منافع شخصی و جناحی نتوانست ایشان را از مسیر انقلاب، نظام و رهبری دور کند.

اینجانب ضمن آرزوی علو درجات برای آن مجاهد پارسا، این ضایعه موسعه و سنگین را به حضرت صاحب‌الزمان‌(عج)، مقام معظم رهبری، علمای اعلام، حوزه‌های علمیه، شیعیان جهان، بیت شریف و فرزندان مکرم آن عالم فرزانه و ملت شریف ایران اسلامی تسلیت عرض می‌نمایم.

جامعه روحانیت مبارز، لاریجانی، روحانی، ظریف، رئیسی، عارف و دیگر چهره‌های سیاسی هم با ارسال پیامی درگذشت آیت‌الله یزدی را تسلیت گفتند. مراسم تشییع پیکر آیت‌الله محمد یزدی ساعت ۱۶ دیروز از مسجد امام حسن عسکری به سمت حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد. پیکر آیت‌الله یزدی از مسجد امام حسن عسکری به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشییع شد. نماز میت توسط آیت‌الله مکارم‌شیرازی اقامه شده و پیکر آیت‌الله یزدی در حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) به خاک سپرده شد.

کد خبر 571669

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha