فوق تخصص بیماری‌های عفونی گفت: مطالعات اخیر در ایتالیا و برزیل نشان داده افرادی که قبل از کرونا واکسن آنفلوآنزا تزریق کرده بودند کمتر به بستری و آی‌سی‌یو نیاز پیدا کردند.

دکتر مسعود مردانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، مسعود مردانی فوق تخصص بیماری‌های عفونی گفت: بعد از اینکه چند کمپانی بزرگ دنیا اعلام کردند که واکسن‌شان می‌تواند ۹۵ درصد ایمنی ایجاد کند بارقه‌ای از امید در دل مردم دنیا ایجاد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵۰ کمپانی بزرگ دنیا با تمام سرمایه کار می‌کنند تا این واکسن را به دنیا عرضه کنند خاطرنشان کرد: کشور چین چهار واکسن، روسیه و آمریکا هر کدام دو واکسن، اتحادیه اروپا چند واکسن را به دنیا عرضه کردند که نتایج همه آنها مثبت بوده است و شاید تا یکی دو هفته آینده سازمان جهانی بهداشت اجازه استفاده به خیلی از کشورهای دنیا به صورت عمومی بدهد و این جای امیدواری است که مردم دنیا هم باید به آن امیدوار باشند.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا ابراز امیدواری کرد که واکسن کرونای ایرانی بهار یا تابستان ۱۴۰۰ در اختیار مردم قرار گیرد و با توجه به اینکه طبق گفته‌های وزیر بهداشت ما سه طریق درحال تامین واکسن هتیم امیدواریم این اتفاق زودتر رخ دهد اما قرار نیست که در همان ابتدا به همه مثلا ۸۰ میلیون نفر همزمان واکسن بزنیم.

وی همچنین در خصوص واکسن آنفلوآنزا نیز عنوان کرد: این واکسن وارداتی و تولید فرانسه است و در داروهای منتخب و شبانه‌روزی با ارز نیمایی در دسترس است، یک خبر خوب دیگر اینکه مطالعات اخیر در ایتالیا و برزیل نشان داده افرادی که قبل از کرونا واکسن آنفلوآنزا تزریق کرده بودند نیاز به بستری و آی سی یو کمتری پیدا کردند.

وی با اشاره به نقش محدودیت‌ها در کاهش ورودی بیماران به بیمارستان‌ها افزود: پیش بینی می‌شود تا دی ماه رقم مرگ و میرها به شدت کاهش پیدا کند.

کد خبر 571576

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha