یک روزنامه عربی مدعی شد رژیم صهیونیستی از طریق میانجی‌ها به جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین در خصوص پاسخ نیابتی به ترور دانشمند ایرانی هشدار داده است.

محسن فخری زاده

به گزارش همشهریآنلاین به نقل از فارس، روزنامه «العربی الجدید» به نقل از منابع مصری  ادعا کرد رژیم صهیونیستی از طریق قاهره به جنبش‌های فلسطینی حماس و جهاد اسلامی درباره پاسخ نیابتی به ترور «محسن فخری‌زاده» دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران به درخواست تهران هشدار داده است.

در ادامه این گزارش آمده، مقامات سازمان اطلاعات مصر این پیام رژیم صهیونیستی را دریافت و ضمن انتقال آن به سران دو جنبش مذکور، تأکید کرده‌اند، وضعیت کنونی غزه و منطقه به گونه‌ای نیست که تحمل وارد کردن نوار غزه در درگیری نیابتی به دلیل ترور شهید فخری‌زاده را داشته باشد.

العربی الجدید نوشت: طرف صهیونیستی در گفت‌وگو با مصری‌ها مدعی شده‌ است داده‌های اطلاعاتی در خصوص برنامه‌های ایران برای پاسخ به ترور شهید فخری‌زاده در اختیار دارند و تهران برای عدم ورود به درگیری مستقیم با اسرائیل یا آمریکا، پاسخ نیابتی را ترجیح می‌دهد.

این روزنامه در ادامه مدعی شد: قاهره پاسخهای مثبتی را از حماس به عنوان طرف نقل‌کننده پاسخ جهاد اسلامی، درباره عدم ورود به درگیری‌های نیابتی از سوی هر طرفی دریافت کرده است.

در ادامه این گزارش آمده، حماس و جهاد اسلامی گفته‌اند که نوار غزه ابزاری در دست این طرف و آن طرف نیست و اگر ترس و بیمی از متشنج شدن اوضاع وجود داشته باشد تنها دلیل آن عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به توافق‌های آتش‌بس و تشدید محاصره در سایه شیوع کروناست.

العربی الجدید در پایان تأکید کرد: در سایه سیاست‌های رژیم صهیونیستی در قبال نوار غزه، طرف مصری موج تنش جدیدی را برای این منطقه پیش‌بینی کرده و سعی در کنترل آن دارد.

کد خبر 571575

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha