مراکز CNG بویراحمد در کهگیلویه و بویراحمد که با توجه به پرخطر بودن و خطرسازی در دو روز گذشته قطع گاز شده بودند، بدون هیچ رفع خطری بازگشایی شدند.

جایگاه CNG

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، در ۲ روز گذشته، اداره کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد از تعطیلی ۶ مرکز تزریق گاز CNG به خودرو در شهرستان بویراحمد و در مجموع تعطیلی ۸ مرکز به دلیل نواقص بحران‌ساز و محقق نشدن استانداردها در کهگیلویه و بویراحمد خبر داده بود. این موضوع و قطع ناگهانی گاز گلایه‌های متعددی را در سطوح مختلف حمل و نقل استان در پی داشت. نکته جالب این موضوع تاکید بر بازگشایی و وصل نشدن گاز این مراکز تا زمان استانداردسازی بود.

اما این تعطیلی به ۲ روز نکشید و فرمانداری بویراحمد به شکل اضطراری تشکیل جلسه داد. فرماندار بویراحمد در این جلسه که با حضور سرپرست شرکت پخش فراورده‌ای نفتی استان، مدیرعامل گاز استان، شهردار یاسوج و مدیر کل استاندارد برگزار شد، پس از بحث و تبادل نظر میان اعضای جلسه گفت: با توجه به شرایط موجود و به منظور جلوگیری از فشار مضاعف بر مردم، ادامه فعالیت جایگاه‌های سوختگیری CNG ضرورت دارد.

شاهرخ کناری افزود: با مهلت ۲ هفته‌ای برای استانداردسازی این جایگاه‌ها هرچه سریع‌تر برای رفع قطعی گاز اقدام شود تا فعالیت آنها از سر گرفته شود.

به نظر می‌رسد مدیریت استانداردسازی در موضوع جایگاه‌های CNG استان باید در ابتدا قطع پله‌ای جریان گاز این واحدها را در دستور کار قرار دهد تا به یکباره شاهد تعطیلی مراکز CNG یک شهرستان نباشیم که این موضوع در کمترین حالت خود صف‌های چند صد متری را برای خودروهای گازسوز ایجاد کند. باید دید در نهایت طی دو هفته آینده، شاهد استانداردسازی جایگاه‌ها خواهیم بود یا این موضوع که در محور پدافند غیرعامل نیز مطرح است، به چالش‌سازی خود ادامه خواهد داد.

کد خبر 571525

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha