سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
۰ نفر

مدیر عامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: در بارندگی و سیلاب شهرستان سیریک ۶ نفر از محاصره سیلاب نجات یافتند و یک نفر جان خود را از دست داد.

سیلاب

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مختار سلحشور سه‌شنبه ۱۸ آذر با اشاره به بارش ۹۰ میلی‌متر باران در شهرستان سیریک اظهار کرد: این میزان بارش در بخش مرکزی موجب آبگرفتگی شدید شهر سیریک و تعدادی از روستاها شد. ۶ نفر سوار بر خودرو در بخش مرکزی سیریک در رودخانه گز محاصره شده بودند که با اعزام تیمی از شهرستان و تیم پشتیبان از میناب با کمک مردم محلی نجات یافتند و به منطقه امن منتقل شدند. یک راکب موتورسیکلت هم در رودخانه روستای شمع‌جو سیریک گرفتار سیلاب شده بود که با وجود تلاش‌ برای نجات دادن او، جان خود را از دست داد.

مدیر عامل هلال احمر هرمزگان افزود: منزل مسکونی ۶۹ خانوار در روستاهای مختلف سیریک دچار آبگرفتگی شد که جمعیتی نزدیک به ۳۴۵ نفر را شامل می‌شود و از بین آنها به ۱۷ خانواری که منازل‌شان قابل سکونت نبود چادر برای اسکان موقت داده شد. ۳۴۵ تخته پتو، ۱۳۸ تخته موکت، ۲۰ ست ظروف آشپرخانه، ۷۱ بسته مواد غذایی، ۲۲۰ کیلو برنج و ۲۶ کیلو چای بین خانوارهای آسیب‌دیده از بارندگی توزیع شد و اکنون شرایط پایدار است. امدادرسانی به آسیب‌دیدگان و افراد متاثر از بارندگی تا صبح امروز پایان یافت و نیروهای هلال احمر در حال ارزیابی وضعیت هستند.

شهرستان ۴۵ هزار نفری سیریک در فاصله ۱۷۵ کیلومتری شرق مرکز استان هرمزگان قرار دارد.

کد خبر 571257

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha