مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
۰ نفر

سیل‌زدگان دشتستان در استان بوشهر از مسئولان می‌خواهند زودتر به مشکلات آنها رسیدگی و خسارت‌ها جبران شود.

سیل در دشتستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سیلابی که ۱۶ آذر در دشتستان روان شد بخش‌های شبانکاره، سعدآباد و آبپخش را بیشتر تحت تاثیر قرار داد. آب وارد خانه و محل کسب و کار مردم شد و به کشت و کار و دامداری‌شان خسارت زد. در میان نقاط مختلف این بخش‌ها شهر وحدتیه شرایطش ناگوارتر بود؛ جایی که زندگی بیشتر مردمش با کشاورزی به ویژه نخلداری تامین می‌شود.

یکی از نخلداران وحدتیه می‌گوید منبع درآمدشان همین کشاورزی بود که سیلاب آن را نابود کرده است. پیرمردی کشاورز در حالی که نمی‌داند چگونه ناراحتی خود را از مشکلات پیش‌آمده به زبان آورد می‌گوید همه باغش زیر آب رفته و نخل‌هایش از بین رفته‌اند.

مرد جوانی خانه‌اش را که اهالی در حال پاکسازی آن هستند، نشان می‌دهد و اشاره می‌کند تا بالای کابینت آشپزخانه آب بالا آمده بود. و کارمند تنها داروخانه شهر هم می‌گوید: انبارمان ۲۰۰ متر مربع بود که زیر آب رفت. تا سقف آب گرفته بود. همه داروها از بین رفتند. حالا مردم باید چه کنند؟

زنی که خودش دست‌به‌بیل شده تا خانه‌اش را از گل و لای سیلاب پاک کند: تمام زندگی‌ام زیر آب رفت. تمام چیزهایی که در سال‌های عمرم با زحمت جمع کرده بودم.

مردی میانسال و باغدار: رودخانه فصلی را لایروبی نمی‌کنند معلوم است که آب وارد شهر می‌شود.

مغازه‌داری که مغازه‌اش را آب گرفته است: قبلا پیش آمده بود که ۴ روز باران ببارد، اما خانه‌هایمان پر آب نشده بودند. نخاله‌ها جلو آب را گرفته‌اند و آب راهش را به سمت خانه‌ها کج کرده است.

مردی جوان: نخاله‌ها شاخه‌های لوله را گرفته است. ضایعات جلو آب را گرفتند و آب نتوانست راه خود را پیدا کند و وارد خانه‌های مردم شد.

زنی میانسال: بعد از سیلاب همه آمدند و کمک کردند، اما حاصل همه زحماتم از بین رفت.

روستای بویری بخش شبانکاره نیز یکی از مناطقی است که سیلاب به خانه و کشت و کار و دامداری مردمش آسیب رسانده است. سیل‌زدگان می‌خواهند زودتر به زندگی عادی برگردند. می‌خواهند زودتر خسارت‌هایی که به خانه و زندگی‌شان وارد شده جبران شود.

ابراهیم رضایی، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی که در میان مردم حاضر شده است، تاکید می‌کند: خواسته اول ما این است که کاری صورت گیرد تا این حوادث تکرار نشوند. دومین خواسته هم استفاده از همه ظرفیت‌ها برای جبران خسارت مردم در کم‌ترین زمان ممکن است. نباید خواسته‌ها و جبران خسارت مردم مشمول زمان شود. باید سریع به آسیب‌دیدگان رسیدگی شود.

جهانگیر دهقانی، مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر هم بیان می‌کند: همه نیروهای امدادی و مردمی در میدان حضور دارند تا پاکسازی صورت گیرد. نیروهای عملیاتی همه نقاط را بررسی می‌کنند تا خسارت‌‎ها دقیق مشخص شود و به سازمان مدیریت بحران و هیات دولت ارائه شود. از قبل سیلاب هشدارها داده شده بود و همه در آماده‌باش بودند، اما بارش‌های فراوان در مدتی کوتاه و همزمان شدن بارش‌ها با استان‌های همجوار که باعث شد آب از آن استان‌ها وارد استان بوشهر شود، این مشکلات را پدید آورد.

کد خبر 571137

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha