وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه به یک بسته کوچک روی جیب کت همتای سوری‌اش اشاره می‌کند. ماجرای این بسته چیست؟

ظریف و فیصل المقداد

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، طبق تصاویری که خبرگزاری‌ها منتشر کرده‌اند این بسته کوچک که«Air Doctor» (پزشک هوا) نام دارد در حقیقت حاوی محلول رقیق شده دی‌اکسید کلر است و شرکت سازنده این فناوری معتقد است که با متصاعد شدن این گاز هوای اطراف ضدعفونی شده و ویروس و قارچ‌های احتمالی را از بین می برد. 

Air Doctor در حقیقت یک فناوری جدید ژاپنی است که از قدرت گاز دی اکسید کلر (CD) در غلظت کم (۰.۰۳ PPM) برای پیشگیری از عفونت‌های پخش شده در هوا ناشی از باکتری و ویروس‌ها یا حتی عفونت‌های قارچی استفاده می‌کند. این فناوری برای استفاده شخصی است و به مدت ۳۰ روز در فضایی به قطر یک متر موثر است.

البته این ادعا نیز همانند بسیاری از یافته‌ها در مورد کرونا چندان ثابت نشده و اما و اگرهای بسیاری در مورد آن مطرح است.

چندی است که این فناوری مورد استقبال سیاست‌مدران قرار گرفته است. شاید دلیل این استقبال هم آن است که این افراد بنا به اقتضای شغلشان ناچارند دیدارهایی داشته باشند که از میزان پایبندی طرف مقابلشان به اصول بهداشتی مقابله با کرونا مطلع نباشند؛ طبیعتا چون راهی هم برای اطمینان خاطر پیدا کردن ندارند از این رو استفاده از این فناوری به آنها قوت قلب بیشتری می‌دهد! 

همان طور که گفته شد این فناوری چندان هم قابل اعتماد نیست و مخالفانی هم دارد. بسیاری از پزشکان و پژوهشگران هم معتقدند نباید به این فناوری بسنده کرد و درصورت استفاده از آن باز هم نباید از ماسک و نیز رعایت فاصله اجتماعی غافل شد.

چنانکه «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه که از این فناوری استفاده می کرد چندی پیش به کرونا مبتلا شد.

در ادامه تصاویر اشاره ظریف به این فناوری که روی جیب کت فیصل‌المقداد وزیر امور خارجه سوریه قابل مشاهده است را ببینید.

کد خبر 571036

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha