عملیات لوله‌رانی میدان آزادی به منظور ساماندهی و جمع‌آوری آب‌های سطحی بزرگراه محمدعلی جناح بر اساس گزارش شهرداری منطقه ۹ تهران در حال اتمام است.

آبگرفتگي ميدان آزادي

به گزارش همشهری آنلاین، با توجه به بارندگی‌های شدید پایتخت و همچنین شیب تند ضلع شمال به جنوب میدان آزادی به منظور جلوگیری از سیلاب‌های شدید و غیرقابل کنترل و متعاقب آن وارد آمدن خسارت‌های اساسی به زیرساخت‌ها و سازه‌های برج آزادی، با پیگیری‌های معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۹ تهران، عملیات اجرایی و هدایت شبکه آب‌های سطحی بزرگراه محمدعلی جناح توسط شرکت خاکریز آب انجام شد.

عدم اتصال شبکه آب‌های سطحی سبب شده است تا در سال‌های گذشته به هنگام بارش‌های شدید پایتخت، شاهد ایجاد سیلاب در این شریان مهم در قسمت غربی پایتخت باشیم که در این راستا ۳۷۴ متر لوله‌رانی با دو شفت ارسال و دو شفت دریافت در ضلع شرقی میدان آزادی به تونل آیت‌الله سعیدی متصل و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

میدان آزادی در مرز مناطق ۲، ۵ و ۹ شهرداری تهران، در معرض سرریز رواناب‌های بالادست قرار دارد و رفع آبگرفتگی این نقطه بر اساس اعلام منابع مختلف پایش و شناسایی نقاط آبگیر شهر تهران، از سال گذشته در صدر اولویت‌های مدیریت شهری قرار گرفت.

کد خبر 570900
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha