شرکت چینی می‌گوید سرعت کتابخوان اونیکس از مدل‌های مشابه کیندل آمازون و کوبو کانادا بسیار بیشتر است.

کتابخوان اونیکس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا، گودریدر نوشت شرکت اونیکس سال ۲۰۰۸ در کشور چین تاسیس شده است. برند بوکس این شرکت هم‌اکنون یکی از برترین برندهای کتابخوان دنیاست. این شرکت با تلاش فوق‌العاده خود برای طراحی و توسعه محصولات به‌روز با کارآیی بالا برای کاربران خود تجربه مطالعه و یادداشت‌برداری خوبی ارائه کرده است.

مدل این کتابخوان به نام پوک۳ (Poke) به طور اختصاصی برای تجربه همزمان مطالعه کتاب الکترونیک و یادداشت‌برداری توسط قلم نوری طراحی شده است ولی این مدل بر خلاف مدل‌های قبلی از تکنولوژی قلم نوری وکوم ژاپن استفاده نمی‌کند و دارای صفحه دیجیتال ساخت چین است.  وکوم یک شرکت ژاپنی است که در زمینه تولید تبلت‌های قلمی یا همان قلم نوری Pen Tablet و اجزاء مربوط به آن فعالیت می‌کند. مقر این شرکت در شهر اوتونه در سایتامای ژاپن قرار دارد.

شرکت چینی ادعا می‌کند در طراحی این دستگاه به جای فناوری قلم نوری کشور ژاپن از سخت‌افزاری خاص استفاده شده که کاربران را قادر به استفاده همزمان از قلم نوری و مطالعه کتاب می‌کند. شرکت چینی می‌گوید سرعت این کتابخوان از مدل‌های مشابه کیندل آمازون و کوبو کانادا نیز بسیار بیشتر است.

مدل اخیر دارای صفحه شش اینچی مجهز به جوهر الکترونیک با صفحه دارای وضوح ۱۴۴۸ در ۱۰۷۲ پیکسل است. هر چند صفحه شیشه‌ای این کتابخوان به گفته کارشناسان از ضعف‌های اصلی آن است ولی تولیدکننده چینی اعتقاد دارد این صفحه برای جلوگیری از نورهای فرابنفش طراحی شده است. نور مستقیم این کتابخوان در اتاق‌های تاریک چشم را خسته نمی‌کند و برای مطالعه‌های طولانی کاربرد دارد.

کتابخوان الکترونیک بوکس دارای قابلیت جوهر الکترونیک (E-Ink) است. این قابلیت به شما امکان می‌دهد که تجربه‌ای کاملا مشابه با استفاده از کاغذ داشته باشید. شما می‌توانید بین نورهای سرد و گرم تغییر وضعیت بدهید تا به دمای رنگی مناسب در هر زمان و مکانی برسید. نور قرمز و آبی با قابلیت همگام شدن خودکار با نور محیط باعث حفاظت از چشم می‌شود. می‌توانید بدون محدودیت نور خورشید از این کتابخوان‌ها استفاده کنید.

کد خبر 570854

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha