شهردار تهران با تاکید بر احصاء مشکلات و معضلات شهری، تاکید کرد: شهرداران نواحی با اشراف کامل به محدوده تحت مدیریت خود، طوری بر مشکلات سطح ناحیه خود تسلط داشته باشند که قبل از تماس شهروندان مشکلات را شناسایی و برطرف کنند.

جلسه مجازي دكتر حناچي با شهرداران نواحي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز ارتباطات شهرداری تهران، پیروز حناچی در سومین همایش غیرحضوری شهرداران نواحی شهر تهران که با حضور معاونین شهردار تهران، شهرداران مناطق ۲۲ گانه و شهرداران نواحی ۱۲۴ گانه برگزار شد، به آراستگی و نظافت شهر اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین اموری که شهرداران نواحی ‌می‌بایست در دستور کار خود قرار دهند، حفظ آراستگی و نظافت شهر است.

وی با اشاره به تئوری پنجره شکسته، اظهار داشت: دیدن یک پنجره شکسته یا هر گونه بی‌نظمی و آشفتگی در یک مجموعه، این معنا را منتقل می‌کند که در آن مکان اوضاع به‌سامان نیست و نظمی وجود ندارد بنابراین هر گونه بی‌توجهی به آراستگی شهر، زمینه بروز نابهنجاری را تشدید می‌کند.

شهردار تهران در ادامه به احصاء مشکلات و معضلات شهری اشاره کرد و افزود: انتظار می‌رود شهرداران نواحی با اشراف کامل به محدوده تحت مدیریت خود بتوانند طوری بر مشکلات سطح ناحیه خود تسلط داشته باشند که قبل از تماس شهروندان مشکلات را شناسایی و برطرف کنند.

رئیس جلسه سومین همایش شهرداران نواحی پایتخت، به اجتماعی کردن فعالیت‌های مدیران اجرایی تاکید کرد و افزود: انتظار می‌رود شهرداران نواحی با استفاده از روش‌های خلاقانه و با کمترین هزینه در ایجاد نشاط اجتماعی کوشا باشند و از تجارب عملی شهرهای دنیا برای پیاده‌سازی برنامه‌ها و طرح‌های خلاقانه در زمینه فرهنگ‌سازی مسائل مختلف شهری به شهروندان بهره ببرند.

پیروز حناچی در ادامه افزود: در همین راستا می‌توان با شناسایی ظرفیت‌های موجود برای پیشبرد اهداف مدیریت شهری استفاده کرد. به عنوان مثال بهره‌گیری از استارت‌آپ‌ها، استفاده از ظرفیت‌های شهروندان در تمامی سطوح، بهره‌گیری از تفکرات و اندیشه‌های هنرمندان در فضاهای شهری و این قبیل فعالیت‌هاست که می‌تواند مشارکت و رضایت شهروندان را به همراه داشته باشد. باید بدانیم که مردم ولی نعمت ما هستند و رضایتمندی شهروندان، تاثیر مستقیم بر عملکرد مدیریت شهری دارد.

حامد مظاهریان، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری و امور شورا و سرپرست معاونت منابع انسانی شهرداری تهران در ابتدای این همایش که به علت شرایط کرونایی به صورت آنلاین برگزار شد، بر توجه به نیروی انسانی حاضر در نواحی ۱۲۴ گانه به عنوان پیشانی خدمت‌رسانی مستقیم به شهروندان تاکید کرد.

وی در ادامه، ایجاد هماهنگی هر چه بیشتر میان معاونت‌های مناطق، شهرداران نواحی و حوزه‌های مختلف مدیریت شهری را گامی ضروری در جهت ایجاد وحدت رویه و افزایش هماهنگی‌ها در امر خدمت‌رسانی توصیف کرد.

در ادامه این همایش، مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با ارائه تصاویر و نمونه‌های موردی از عملکرد موثر و مطلوب و برخی اقدامات ضعیف در حوزه نگهداشت و خدمات شهری بر توجه و اهتمام جدی شهرداران نواحی بر انجام وظایف ذاتی مدیران این حوزه تاکید کرد.

وی با اشاره به طرح «از دماوند تا آزادی» از طرح گسترده شهرداری تهران در شش منطقه برای زیباسازی و تعمیر و مرمت معابر شهری خبر داد.

تأکید بر توجه ویژه به مسائل معیشتی کارگران خدوم شهرداری تهران در شرایط ویژه کرونایی، توجه ویژه شهرداران نواحی به امر نظافت معابر، بسیج تمام نیروهای نواحی ۱۲۴ گانه جهت مدیریت مسئله بارش‌ها و نزولات آسمانی با توجه ویژه به مسیل‌ها، پایش و کنترل نقاط حساس و آبگیر و ارسال گزارشات حین بارندگی و کنترل میدانی موثر در حین بارندگی از جمله نکات مهمی بود که مجتبی یزدانی در همایش اخیر شهرداران نواحی به آنها اشاره کرد.

زنده‌دل مدیرکل هماهنگی، نظارت و پیگیری امور مناطق در خصوص تشکیل کارگروه‌های تخصصی مدیریت شهری توسط نواحی مطالبی ارائه کرد، بوچانی ریاست مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران نیز در خصوص شناسنامه رنگی ‌شهرها گزارشی ارائه داد و در ادامه محمدی و فرهادی شهرداران مناطق ۱۵ و ۶ همچنین کوه‌نژاد شهردار ناحیه ۱ منطقه ۱۷، بختیاری شهردار ناحیه ۳ منطقه ۵ و احمدلو شهردار ناحیه ۹ منطقه ۴ مباحثی را در خصوص معضلات و مشکلات نواحی مطرح کردند.

مصطفی سلیمی معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران نیز به بحث نگهداشت شهر اشاره کرد و افزود: بحث نگهداشت شهر به عنوان مهمترین وظیفه مدیران اجرایی محسوب می‌شود و انتظار می‌رود تمامی شهرداران نواحی ۱۲۴ گانه شهر تهران بر این مهم اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به فراگیر شدن ویروس کرونا و اثرات ناشی از آن اظهار داشت: این روزها که ویروس کرونا در کلانشهر تهران فراگیر شده است، انتظار می‌رود شهرداران نواحی به موضوعات اجتماعی و فرهنگی برای پیشگیری و مقابله با این ویروس منحوس توجه ویژه‌ای داشته و مستقیما به این موضوع ورود پیدا کنند.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در ادامه به تعامل شهرداران نواحی با شهروندان پرداخت و گفت: یکی از مهمترین وظایف شهرداران نواحی داشتن روحیه مردم‌داری و تعامل مثبت با شهروندان است به همین منظور شهرداران نواحی می‌بایست با روحیه تعامل و مردم‌داری از تمامی ظرفیت‌های محلی خود استفاده کنند. افراد نخبه و تاثیرگذار محلی و تشکل‌های مردمی، کمک‌های بسیار خوبی در بهبود عملکرد امورات جاری برای مدیران اجرایی محسوب می‌شوند که تعامل با شورایاری‌ها در شناسایی این مهم بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

در ادامه جلسه در خصوص افزایش اختیارات مناطق و نواحی، همچنین بهره‌برداری از پروژه‌های کوچک مقیاس محلی تا پایان سال جاری بحث و گفتگو شد.

کد خبر 570828
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha