عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: جبهه انقلاب و دوستان اصولگرایی برای انتخابات یک مینی بوس نامزد دارند.

ضرغامی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، ویژه‌برنامه بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی با موضوع «دولت جوان، حزب‌اللهی و انقلابی علاج این روزها» به مناسبت ۱۶ آذرماه روز دانشجو با حضور سید عزت‌الله ضرغامی عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی و رئیس اسبق سازمان صداوسیما برگزار شد.

در ابتدای این برنامه ضرغامی در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو به‌ویژه کشته شدگان روز ۱۶ آذر در سخنانی گفت: دانشجویان در مراحل مختلف نقش فعال و موثری در مسیر انقلاب داشتند که تجلی و نقطه اوج آن تسخیر سفارت آمریکا بود که امام (ره) از آن به عنوان انقلاب دوم یاد کرد.

وی در ادامه سخنان خود به تبیین ویژگی‌های دولت جوان انقلابی پرداخت و اظهار کرد: دولت جوان دو ویژگی دارد، اولی نشاط و انگیزه است و دوم توان اجرایی. به طور طبیعی آدمی وقتی پا به سن می‌گذارد، انگیزه، شور و نشاط او کم می‌شود. اما در مقابل نیروی جوان شور و نشاط بیشتری برای کارها دارد با این تعریف ممکن است یک فردی در عرف و از نظر سن پیر محسوب شود اما شور، انگیزه و توان اجرایی او جوانانه باشد، مانند حضرت امام (ره) که تا پایان عمر همواره پرشور و با انگیزه و با شجاعت در امور مختلف موضع‌گیری می‌کردند و هیچ نشانه‌ای از سن بالا و محافظه‌کاری در ایشان دیده نمی‌شد و یا مانند شهید سلیمانی که رهبری درخصوص ایشان گفتند که اگر ایشان شهید نمی‌شد من ۱۰ سال دیگر هم او را در این منصب نگه می‌داشتم.

رئیس اسبق صداوسیما درباره مزایا و هزینه‌های جوانگرایی، بیان کرد: جوانگرایی که در سال‌های پس از انقلاب اتفاق افتاد شاید به دلیل کم‌تجربگی نیروها هزینه‌هایی داشت اما در مجموع به نفع کشور بود. البته باید این را توجه داشته باشیم که دولت جوانِ کارآمد به این معنا نیست که رییس آن دولت یک فرد ۳۰ ساله باشد بلکه باید فردی باشد که روحیه‌ای جوانانه داشته باشد. البته دولت کنونی پیرترین دولت تاریخ ایران بوده است، وزرا همه پیر بودند و اسمشان هم ژنرال بود اما عملکرد آن‌ها را هم دیدیم که چقدر موثر و مفید بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در تشریح ویژگی دوم دولت جوان انقلابی گفت: جوان انقلابی بیشتر به داشته‌ها نگاه می‌کند تا به موانع و کمبودها. به‌طور مثال اگر بخواهند به یک فردی که اکنون تجربه‌های متعدد دارد و سنی هم از او گذشته یک پست بدهند در نخستین گام فهرستی از امکانات و خواسته‌های خود را تهیه می‌کند و پیش از هرچیز به موانع موجود می‌اندیشد در حالی که جوانان اینطور نیستند و جوانانه نگاه می‌کنند.

ضرغامی در پاسخ به سوالی پیرامون احتمال کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، نحوه فعالیت شورای ائتلاف در این انتخابات و همچنین صف بندی احتمالی کاندیدا، اظهار کرد: در مورد جبهه انقلاب و دوستان اصولگرا که من این نام را اصلا قبول ندارم و معتقدم که پوست خربزه زیر پای بچه‌های انقلاب است، ما الان یک مینی بوس نامزد داریم و تعداد نامزدها زیاد است.

کد خبر 570746

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha