دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: زمانی که فرمانده سپاه بودم در کره شمالی توافقاتی شد که اگر این توافقات محقق می‌شد و محدودیت‌ها اعمال نمی‌شد امروز در زمینه هسته‌ای از موشکی جلوتر بودیم.

محسن رضایی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در مراسم گرامیداشت ۱۶ آذر، روز دانشجو در دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام با گرامی داشت یاد دانشجویان در ۱۶ آذر سال ۴۲ گفت: این روز روزی است که صدای استقلال ملت ایران پرطنین شنیده شد، صدای رسا در استقلال خواهی ملت ایران از ۱۶ آذر آغاز شد.

وی افزود: چندماهی از کودتا در کشور گذشته بود و کودتاچیان قصد داشتند در کشور ما قدرت نمایی کنند، به همین خاطر نیکسون به ایران آمده و مانور قدرت در ایران شکل داد اما دانشجویان انقلابی فضای دانشگاه‌ها را عوض کرده و قیامی علیه انگلیس و آمریکا که با اتحاد هم کودتا را شکل داده و دولت ملی را ساقط کرده بودند شکل دادند و رژیم منحوس شاه جنایت عظیمی شکل داد با این حال نیکسون سفر خود را لغو نکرد.

رضایی با اشاره به اینکه این صدا، دانشگاه و دانشجویان انقلابی را در ۲۲ بهمن و دفاع مقدس به تأثیرگذاری در عرصه‌های مختلف انقلاب تبدیل کرد گفت: دانشگاه امام حسین علیه السلام خود سرآغاز پرچم داری علمی در ایران بوده و امروز مراسم بزرگداشت شهید فخری زاده دانشمند هسته‌ای کشور را برگزار کرده است این نشان می‌دهد پاسداران ما جهاد علمی و فرهنگی را آرمان خود قرار دادند.

وی گفت: شهید فخری زاده همراه برخی چهره‌های علمی مانند دکتر فریدون عباسی بعد از دفاع مقدس مأمور شدند تا به سمت دانش‌های نو بروند از این رو اولین دانشمندان هسته‌ای کشور از دل سپاه بودند که کار را از صفر شروع کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر دولت‌های گذشته کمک می‌کردند امروز در قله‌های بلند هسته‌ای بودیم، تاکید کرد: زمانی که فرمانده سپاه بودم در کره شمالی توافقاتی شد که اگر این توافقات محقق می‌شد و محدودیت‌ها اعمال نمی‌شد امروز در زمینه هسته‌ای از موشکی جلوتر بودیم.

وی با اشاره به اینکه دانش و فناوری هسته‌ای خودش مستقل از صنایع دیگر است که در زمینه حمل و نقل اقیانوسی، پزشکی، تأمین انرژی و دارویی یک سرمایه عظیم برای ملت به شمار می‌رود، گفت: ما از این سرمایه نمی‌گذریم، اسرائیل و آمریکا کور خواندند که فکر می‌کنند ما از این سرمایه دست می کشیم.

رضایی با اشاره به اینکه منظومه هسته‌ای هر کشور مثل جزایر مرتبط به هم هستند ادامه داد: با این فناوری می‌توان صنایع کشاورزی و صنایع بزرگ دیگر را ارتقا داد، بنابراین این فناوری برای ما مسئله مهمی است هرچند فعلاً تصمیم نداریم از این دانش برای مسائل دفاعی استفاده کنیم اما سایر ابعاد این فناوری برای ما مهم است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حساسیت دشمن نسبت به این مسیله گفت: آنها نگران پیشرفت ایران هستند نه نگران بمب هسته‌ای، اروپا ۲۰۰ سال پیشرفت ایران را به گروگان گرفته و دولت‌های دست نشانده و غرب زده‌ها را نگهبان این گروگان گیری قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه چرا فرماندهان ناو آمریکایی موقع عبور از خلیج فارس با احترام به پاسداران ما برخورد می‌کنند گفت: اینها می‌دانند نمی‌توانند با تحقیر حرف بزنند، رفتند زبان فارسی یاد گرفتند چون قدرت احترام و امنیت می آورد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه عقب ماندگی و ضعف تحقیر ملت را به دنبال دارد گفت: در ۲۰۰ سال گذشته سیاست غرب این بود که اجازه ندهند ملت ایران پیشرفت کنند اما بعد از انقلاب دیوارهای علم و دانش شکسته شد و آنها نگران شدند.

وی گفت: قصه‌های تلخی در تاریخ انقلاب است، در اسناد قاجار آمده که تهران از زاگرس عبور کرده و اقتصاد ایران از خلیج فارس به دریای عمان وصل شود اما چه کسانی مسیرها را بستند؛ غربی‌ها حتی تعیین می‌کردند که جاده‌های ایران از کجا برود که ملت ایران پیشرفت نکند پس مشکل غرب با ایران فقط هسته‌ای نیست.

رضایی با بیان اینکه مبارزه امروز ما بر سر پیشرفت است تصریح کرد: جوانان برومند ایرانی باید قیام به پیشرفت علمی و فرهنگی و اقتصادی کنند زیرا این پیشرفت امنیت و احترام و اقتدار می‌آورد.

وی گفت: غرب زده‌ها نگهبان گروگان گیری علمی ایران هستند اینها از درون و آمریکا و اروپا از بیرون با تشویق صهیونیست اتحاد صورت دادند تا جلوی حرکت ملت را بگیرند.

رضایی با اشاره به اینکه قیام اول ملت ایران، انقلاب اسلامی و قیام دوم دفاع مقدس بود گفت: نیازمند قیام سوم هستیم که جوانان در لبیک گویی به رهبر انقلاب برای عملیاتی شدن بیانیه گام دوم باید به میان بیایند.

وی با اشاره به اینکه برای انتقام خون شهید فخری زاده به اسرائیل یک لحظه هم نباید فرصت داد تصریح: بیرون کردن آمریکا از منطقه، پیشرفت علمی و اقتصادی ایران در واقع قصاص ما از دشمن است، ایران می‌تواند کانون تحولات ۱۰ سال آینده باشد که باید هویت اسلامی، روحیه جهادی و غیرت ملت را بیدار کند، درهای پیشرفت ما در بیرون نیست باید قفل‌های محکمی که از بیرون زده شده از درون شکسته شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بعد از جنگ جهاد و تحول علمی را در دانشگاه امام حسین علیه السلام دنبال کردیم تصریح کرد: ما فرزندان امام و سربازان رهبر و خادمان ملت هستیم که قول می‌دهیم یک سربلندی دیگری برای ایران در سال‌های آینده رقم بزنیم و خواب‌های دشمن را باطل کنیم که در این مسیر پاسداران و بسیجیان باید پیشگام باشند.

کد خبر 570644

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha