مجموع نظرات: ۲
یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
۰ نفر

سردار عبدالرسول استوار محمودآبادی از همرزمان سرداران شهید قاسم سلیمانی و حسین همدانی سحرگاه امروز ۱۶ آذر به یاران و دوستان شهیدش پیوست.

شهيد سليماني

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، وی در شهر کوار به دنیا آمد و در شیراز بزرگ شد و از شاگردان و نزدیکان شهید محراب آیت‌الله دستغیب و از جوانان انقلابی شیراز بود که با آغاز جنگ تحمیلی، در جبهه‌های غرب و جنوب، به دفاع از خاک پاک ایران زمین پرداخت. فرمانده گردان، مسئول اطلاعات و عملیات لشکر، فرمانده تیپ مستقل از جمله مسئولیت‌های استوار در لشگر ۱۹ فجر و تیپ مستقل ۳۵ امام حسن(ع) بود.

وی همچون بسیاری از همرزمانش با پایان جنگ تحمیلی در جبهه‌های دیگر مشغول خدمت و دفاع از ایران اسلامی شد و فرماندهی دانشکده علوم و فنون، مسئول آموزش و اطلاعات نیروی زمینی سپاه، تاسیس نیروی ویژه صابرین سپاه، فرمانده قرارگاه مدینه منوره در جنوب کشور، فرماندهی قرارگاه حمزه سیدالشهدا و در شمال‌غرب کشور از جمله مراکز خدمت او در سال‌های گذشته است.

استوار که با آغاز هجوم داعش به حرم اهل بیت(ع) نتوانست آرام بگیرد، برای دفاع از حریم آل الله(ع) به جنگ با داعش پرداخت و دوشادوش سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و حاج حسین همدانی در سوریه و عراق مجاهدت کردند. مسئولیت مدارس سپاه و  پیاده‌سازی الگوی طرح تحول و سند چشم‌انداز نظام آموزشی مدارس کشور، از جمله خدمات این شهید بزرگوار در عرصه فرهنگی است.

وی که در آخرین ماموریت خود در کشور به ویروس کرونای عراق آلوده شده بود، به علت مصدومیت شیمیایی دوران دفاع مقدس، ریه‌اش به شدت درگیر و حالش وخیم بود و مدتی با این بیماری دست و پنجه نرم کرد تا سحرگاه امروز یکشنبه ۱۶ آذرماه ۱۳۹۹ و کمتر از یک ماه مانده به سالگرد شهادت همرزم سرافرازش، شهید "حاج قاسم سلیمانی" به دوستان شهیدش پیوست و آسمانی شد.

کد خبر 570513

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha