مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
۰ نفر

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فردیس استان البرز اعلام کرد زمینه ثبت ملی شدن دهکده مسکونی تاریخی فردیس فراهم شده است.

ویلا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسین بحرینی افزود: دهکده مسکونی تاریخی  فردیس  ۱۰۰ هکتار مساحت دارد که از این میزان ۴۰ درصد فضای سبز شامل ۱۶هزار اصله درخت چنار تنومند ۵۰ ساله، ۲۰ هزار اصله درختان میوه‌های مختلف  و ده‌ها اصله در ختچه‌های زینتی شمشاد و سرو محیط پیرامونی ویلاها است.

وی با بیان اینکه مقدمات نقشه‌کشی و طراحی دهکده فردیس در سال ۱۳۴۸ آغاز و در سال ۱۳۵۱ تبدیل به سکونتگاه شد، اظهار داشت: این دهکده بیش از ۶ هزار نفر جمعیت دارد؛  وجود ویلا هایی با معماری و طراحی‌های زیبا و مناظر طبیعی در زمین‌های متراژ بالا از ویژگی‌های دهکده فردیس محسوب می‌شود.

بحرینی افزود: به‌طور متوسط بیش از ۷۵ درصد از شهروندان سکونت دائم و کمتر از ۲۵ درصد هفتگی، ماهانه یا فصلی در این مکان اقامت دارند و بیشتر ساکنان آن بازنشستگان هستند. خانه احمد شاملو، شاعر، نویسنده و روزنامه‌نگار معاصر در این دهکده به عنوان موزه شاملو به ثبت ملی رسیده است.

 مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فردیس در استان البرز گفت: همچنین خانه معین کرمانشاهی از شاعران دوره معاصر در این دهکده تحت مراقبت میراث فرهنگی قرار گرفته اما هنوز ثبت ملی نشده است.

کد خبر 570506

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha