محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در تهران ۲۰ درباره تعطیلی تهران و تعداد فوتی‌ها بر اثر کرونا توضیحاتی داد.

به گزارش همشهری‌آنلاین؛ محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در رابطه با گرفته شدن اختیار تنظیم کردن عوارض شهری و قرار دادن آن در اختیار وزارت کشور گفت: این لایحه در مجلس قبلی تصویب شد و ایرادات این را مجلس فعلی بررسی می‌کند. این بر می‌گردد به نظر شورای نگهبان که براساس اصل ۱۰۰ قانون اساسی است.

وی ادامه داد: ما متاسفانه الان در وضعیت شکننده‌ای هستیم و به طور کلی از وضعیت قرمز هم خارج نشده ایم. امروز در تهران ۱۰۰ نفر فوتی به دلیل کرونا داشته ایم. تعداد فوتی‌های ما در اواخر فروردین به ۹ نفر رسید که به دلیل کاهش محدودیت‌ها آمارها افزایش یافت و امروز هم همین شرایط وجود دارد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: در استانداری در نظر گرفته می‌شود که اگر در تهران ۹۰۰ نفر بستری شوند تهران در وضعیت قرمز قرار می‌گیرد و به نظرم این عدد باید اصلاح شود و الان بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ نفر بستری داریم و به همین دلیل هم می‌گویند وضعیت نارنجی است و ما باید به شرایطی برسیم که تعداد افرادی که از حمل ونقل عمومی استفاده می‌کنند در مترو و اتوبوسرانی هرکدام به زیر ۲۰۰ هزار باشد. باید تعطیلی مانند عید نوروز به صورت کلی انجام شود و بخش گردشگری هم کم شود. اگر ما این کار را انجام دهیم، زمستان را پشت سر می‌گذاریم و به تعطیلات بهار می‌رسیم و زمانی که این دو تعطیلات را داشته باشیم شرایط تا زمان رسیدن واکسن بهتر می‌شود.

کد خبر 570441

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha