انتشارات معروف گالیمار فرانسه از انتشار برگردان فرانسوی دو مجموعه شعر از آثار لوئیز گلوک، شاعر برنده نوبل ادبیات ۲۰۲۰ برای نخستین‌بار خبر داد.

لوییز گلوک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، نشر گالیمار اعلام کرد ابتدا دو مجموعه شعر از این شاعر آمریکایی با عنوان «زنبق‌ وحشی» و «شب پاکدامن و وفادار» را در ماه مارس سال آینده به زبان فرانسوی منتشر می‌کند و در ادامه سایر آثار او را نیز منتشر خواهد کرد. فیگارو نوشته است آثار این شاعر برنده نوبل ادبیات تاکنون کمتر ترجمه شده‌ و به غیر از ترجمه محدود در چند ژورنال تخصصی هیچ برگردانی به زبان فرانسه از آن‌ها وجود نداشته است. 

لوئیز گلوک متولد ۱۹۴۳ در نیویورک، تاکنون ۱۲ مجموعه شعر و تعدادی مقاله درباره شعر منتشر کرده است. او در کنار فعالیت به عنوان شاعر، در دانشگاه ییل به عنوان استاد ادبیات انگلیسی مشغول به کار است. گلوک اولین اثر خود «ارشد» را سال ۱۹۶۸ منتشر کرد و مدت زیادی نگذشت که به یکی از مهم‌ترین شاعران ادبیات معاصر آمریکا تبدیل شد.

از برجسته‌ترین مجموعه شعرهای این شاعر «زنبق وحشی» است که سال ۱۹۹۲ منتشر شد و «آورنو» دیگر مجموعه شعر مهم اوست که سال ۲۰۰۶ به چاپ رسید. از دیگر آثار قابل ‌توجه گلوک به مجموعه سال ۲۰۱۴ او «شب پاکدامن و وفادار» می‌توان اشاره کرد.

گلوک جایزه‌های متعددی از جمله جایزه کتاب ملی آمریکا، جایزه انجمن منتقدان ادبی آمریکا و جایزه پولیتزر در کارنامه دارد و ملک‌الشعرای آمریکا بوده است. او شانزدهمین زن برنده تاریخ نوبل ادبیات و نخستین زن آمریکایی برنده این جایزه در ۲۷ سال اخیر است.

تونی موریسون نخستین زن آمریکایی بود که سال ۱۹۹۳ به عنوان برنده نوبل ادبیات معرفی شد.

کد خبر 570319

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha